Senaste nytt

Försvunna förmåner hos olika program - en gång i tiden

taxvalp

Medlem
SAS EB: Förr fick man bagagetaggar även som EBS. Nu krävs EBG. I min värld hamnar det i kategorin "sunda besparingar" - måste ha kostat en hel del och många kastade dem nog på grund av att de fick EBG-taggar lite senare...
 

MarcusC

Medlem
Har inte även Lufthansa/Miles&More haft"open door" till Senator Loungerna även om man flög amnat bolag än LH/Star som SEN.?
 

agehall

Medlem
GoldPoints Plus (Gamla Club Carlsson) hade också open door policy. Man kunde gå in och använda deras lobby som "kontor" och även få en kaffe/te gratis. Detta försvann när programmet blev Club Carlsson.
 

AABack2ARN

Medlem
Just Frequent Traveller Bonus (5000 basic points / 20 C flights) ersattes väl av 25% för EBG och 15% för EBS. Men skedde det direkt i anslutning till att Frequent Traveller Bonus försvann eller kom det senare?
 

Dr. Miles

Expert
Det är inte bonuprogramrelaterat men när Northwest Airlines (NW) fanns då kunde man boka vissa KLMs intra-Europa biljetter (inte alla) utan bränsletillägg på deras webbsida. Jag lyckades att boka Stockholm-Amsterdam-Bremen t/r för drygt tusen spänn inkl. skatter för min kollega.
 

flierman

Medlem
Nu har jag dålig koll på Eurobonus, men visst fanns det fri parkering på personalparkeringen för EBG tidigare men inte numera? Även hört att EBP skulle haft valet parking?!

Jo vad jag minns hade EBG/EBP någon form av parkering på Arlanda i parkeringshuset under Sky City, man fick något slags klistermärke som man satte upp i bilen och på så sätt fick man procentuell rabatt om jag inte minns fel.

Sen fick ju faktiskt EBB bagage-taggar en gång i tiden jag hade faktiskt kvar min till bara för något år sedan då den blev trött och sliten och ramlade av.
 

Dr. Miles

Expert
Om jag kommer ihåg rätt SEN/HON bonus på Lufthansa Miles&More på First/Business class biljetter var 375%/250% istället för dagens 325%/225%(eller ännu lägre i Z/P klass...) förut. Det var någon gång 2004 ändrades denna regel.
 

Jonas C

Medlem
Om jag kommer ihåg rätt SEN/HON bonus på Lufthansa Miles&More på First/Business class biljetter var 375%/250% istället för dagens 325%/225%(eller ännu lägre i Z/P klass...) förut. Det var någon gång 2004 ändrades denna regel.

På den tiden, dvs år 2004 då FCT öppnades och HON Circle infördes, så var vet möjligt att kvalificera sig till HON med status miles både från LH Gruppen och Star Alliance.
 
Toppen