Senaste nytt

Första steget mot drömresan - Var ska jag?

Canadien

Medlem
Aha, hittade denna tråd: http://www.businessclass.se/forum/t...g-på-star-alliance-award-med-eurobonus.32501/
För att räkna ut rätt pris kör jag alltså hela rutten i ita matrix men byter ut YQ mot 116x2 EUR (per person)?
Jag får det då till 4463kr per person, viket är avsevärt bättre än 9671, men fortfarande saftigt tycker jag.

Lyckas förresten inte få fram hela resan exakt som jag vill ha den (First på FRA-BLR-FRA) i ITA Matrix. När jag skriver till "+CABIN 1" på dom två sträckorna får jag plötsligt att ingen sån resa finns. Men söker jag utan Air India-sträckorna (BLR-MLE-BLR) så är det inga problem att få fram F på FRA-BLR-FRA.. hmm...

Hursomhelst så verkar den här "gratisresan" gå loss på cirka 9000kr?
Kan bli så ja, 4.4k låter lite högt men kanske är höga flygplatsavgifter på dina bytesflygplatser. Jag bokade ARN-SEZ med poäng och det blev ca 3.600:- per person. Byte i Istanbul.
 

MartinH

Medlem
Aha, hittade denna tråd: http://www.businessclass.se/forum/t...g-på-star-alliance-award-med-eurobonus.32501/
För att räkna ut rätt pris kör jag alltså hela rutten i ita matrix men byter ut YQ mot 116x2 EUR (per person)?
Jag får det då till 4463kr per person, viket är avsevärt bättre än 9671, men fortfarande saftigt tycker jag.

Lyckas förresten inte få fram hela resan exakt som jag vill ha den (First på FRA-BLR-FRA) i ITA Matrix. När jag skriver till "+CABIN 1" på dom två sträckorna får jag plötsligt att ingen sån resa finns. Men söker jag utan Air India-sträckorna (BLR-MLE-BLR) så är det inga problem att få fram F på FRA-BLR-FRA.. hmm...

Hursomhelst så verkar den här "gratisresan" gå loss på cirka 9000kr?
Det bör kosta 1351 SEK + 2x116 EUR
screenshot-matrix.itasoftware.com 2017-11-20 19-28-35-352.png
 

Alken

Medlem
Snyggt, tack. Testade denna också och hamnade då på något liknande (dryga 3500kr pp).
Matrix - ITA Software by Google

Då ska vi bara bestämma oss för om vi tycker det är värt 7000 för detta mot en dryg tusenlapp för SAS Business till t ex Miami. Jag lutar åt ja! Detta blir med största sannolikhet sista resan innan barnen alltid kommer att följa med.

Om vi inte skulle lyckas byta upp oss till First när vi är inom 14 dagar kan man fortfarande avboka och få tillbaka allt va? Blir det inte First sparar jag hellre mina pengar och åker SAS menar jag
 

Canadien

Medlem
Snyggt, tack. Testade denna också och hamnade då på något liknande (dryga 3500kr pp).
Matrix - ITA Software by Google

Då ska vi bara bestämma oss för om vi tycker det är värt 7000 för detta mot en dryg tusenlapp för SAS Business till t ex Miami. Jag lutar åt ja! Detta blir med största sannolikhet sista resan innan barnen alltid kommer att följa med.

Om vi inte skulle lyckas byta upp oss till First när vi är inom 14 dagar kan man fortfarande avboka och få tillbaka allt va? Blir det inte First sparar jag hellre mina pengar och åker SAS menar jag
Ja, går att avboka fram tills 24h innan avresa, såvida Tallin har öppet. Men Miami i SAS Business är väl 'svennigast' av allt så varför vill ni dit?
 

Brandten

Medlem
Ja av alla möjligheter som finns med Star Alliance nätverk och flygningar man kan välja på så hade jag tagit vad som helst förutom SAS Business som ni har stor chans att få testa ändå med diverse Now Or Never och andra kampanjer.

Austrian till Mauritius, Maldiverna eller Seychellerna finns ju tex. Eller Sydafrika och vidare till Zanzibar (utan att ha kollat tillgänglighet).
 

Canadien

Medlem
haha! Touché :)
Tog det som exempel, kan flyga någonannanstans också (men jättemånga alternativ finns det ju inte..)
Nej, ska man resa ren SAS award så finns det inte så mycket att välja på, och mer än två platser är ofta svårt att hitta i Business med SAS, framförallt Miami är de lite snåla med Business på tycker jag.
 

MartinH

Medlem
Snyggt, tack. Testade denna också och hamnade då på något liknande (dryga 3500kr pp).
Matrix - ITA Software by Google

Då ska vi bara bestämma oss för om vi tycker det är värt 7000 för detta mot en dryg tusenlapp för SAS Business till t ex Miami. Jag lutar åt ja! Detta blir med största sannolikhet sista resan innan barnen alltid kommer att följa med.

Om vi inte skulle lyckas byta upp oss till First när vi är inom 14 dagar kan man fortfarande avboka och få tillbaka allt va? Blir det inte First sparar jag hellre mina pengar och åker SAS menar jag
Om pengar är viktigt så är väl inte Maldiverna bästa destinationen? Speciellt inte om det är en "chansresa"; avhängigt om det dyker upp Lufthansa F, då måste ni ju ha avbokningsbart hotell, vilket normalt ökar kostnaden en del.
Annars är SAS business jättebra, inte fel att välja det.
 

Alken

Medlem
Ja, nu när vi äntligen har kommit fram till var vi vill åka, har hittat rutten - och det är dessutom en rutt som känns som att det är ganska stor chans att få åka First på - ja det är det pengarna som svider!

Det som från början var tänkt som en gratisresa (har några gratisnätter via hotels.com också) ligger just nu och skvalpar kring 15-20k.
Måste smälta att det kostar 7000kr att använda poängen och kupongen som vi sedan i somras när vi bestämde oss gått all-in för att hinna få...
 

Alken

Medlem
Med tanke på hur fruktansvärt dyrt Maldiverna verkar vara kikar vi på andra alternativ också. Seychellerna t ex. Men om man vill ha chansen att flyga first class är det vad jag kan se endast Lufthansa till Johannesburg som gäller, men dels innebär ju det att man landar i en dyrare zon, och dels är det knappast den mest rimliga rutten eller vad regeln nu säger...

VI kan ju iofs boka Turkish eller Ethiopian i C, och sedan 14 dagar innan boka om till LH First till Johannesburg om det finns.. Tror ni det skulle funka? Får man åka via en dyrare zon eller måste vi betala som att det var sydafrika som var slutdestinationen?
 
Toppen