Första serveringsvagnarna på Qatar!

Diskussion i 'Qatar Airways' startad av Sofia, 9 Oktober 2016.

1. Sofia

Sofia Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dröm om min förvåning när de rullar ut en VAGN i C-kabinen på min senaste hemresa från Bali! De använde den iofs till att duka borden med dukar, servetter, smör och annat, men ändå. Första och enda gången jag sett det. Har någon annan också gjort det?

Sen när matserveringen kom igång var det dock som vanligt individuell service.

2. renrhos

renrhos Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det stämmer på min flight från ARN-DOH i februari användes de vagnen som du beskrev det, förberedelse för matserveringen. Sedan på returen var vagnen framme igen. Men på min senaste resa till Bangkok på A380 så kan jag inte minas att de var någon vagn framme överhuvudtaget. Så min gissning är att de är upp till CC om de vill använda vagn eller inte, eller beroende på flygplanstyp?

3. Sofia

Sofia Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har inte sett på 787 men väl på 777:an från Denpasar för knappt två veckor sedan. Det gör mig ju iofs ingenting alls, det är väl bara bra för FA att slippa springa med ett saltkar i taget.

4. renrhos

renrhos Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Absolut blir det mindre spring i kabinen och lugnare i allmänt, med vagnen inför servering kan jag tycka!

5. segra

segra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    IMG_0739.JPG Vagnen dyker upp lite då och då. Här en bild från vår resa till MLE i oktober-15

Sofia och Gus gillar detta.
  6. segra

segra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmmmm. blev väldigt skumt. Inlagt med mobilen.

7. LarsCph

LarsCph Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det har jeg også oplevet fra Manila til Doha med Qatar i 777-300ER. Bare til opdækningen og derefter individuel service.

8. Windhand

Windhand Medlem

Land:
    Norge Norge
    Jeg har opplevd det flere ganger, men tror ikke det er grunn til panikk, kun at selve oppdekningen blir mer effektiv.

Sofia och LarsCph gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!