Senaste nytt

Första SAS Go-resan bokad -

Chrille

Medlem
Detta innebär skyltningens återkomst inrikes, "Plus in front of this row". I vissa fall skynke kanske? :rolleyes:
 

taxvalp

Medlem
Ska till HEL i dag, bokad som ekonomi och har fått plats på rad 1. Vet inte hur jag ska tolka det - kanske har de inte infört nya konceptet på det wetleasade Braathensplan jag får äran att resa med.

Nu vet jag varför jag kunde boka plats i rad 1 trots att det var Go (eller Economy som det hette när jag bokade). Planet var ju Braathens ATR 72 som jag aldrig åkt med tidigare. Det är alltså ett propellerplan med ingång bakifrån och rad 1 är vänt baklänges och har ett icke fällbart säte modell jumpseat. I särklass sämsta platsen ombord. Dessutom kallade de platserna längst bak (som alltså är bäst i detta plan) för Economy Extra, trots att det var premiär för nya konceptet just idag...
 
Har nu första SAS Go inbokad också. Väldigt många rader som upptogs av Plus vid incheckning (1-11) med tanke på att det är en mitt-eftermiddagsflight.
 
Ser fortfarande inte problemet. Är en förbättring hos mig att man kan köpa en Plusbiljett samma dag och ändå få seating framme. Tidigare var det omöjligt...

Har lite svårt att förstå hur du kan se det som en förbättring för en EBG att inte kunna välja säten i hela planet oavsett biljettyp (det var ju detta som trådstarten handlade om). Och om man mot förmodan köper biljett samma dag så lär ju det ändå inte vara någon garanti att finna sin favoritplats.
 
Toppen