Senaste nytt

Första resan med bebis (Lufthansa, ANA, JAL economy)

tågnörd

Medlem
Tack för en grym rapport.

Gällande bassinet, är barnet fastspänt på något sätt? Förstår att det kanske skiljer mellan bolag, men hur var det på ANA?

Jag letar resor i framtiden då det kommer vara en ettåring (drygt) med, men vill gärna att barnet är fastspänt. Har varit med om luftgropar då kaffekoppar och annat suttit fast i taket i nån sekund och jag vill ogärna se mitt barn däruppe :)
Barnet är inte fastspänd i korgen/sängen (hos ANA). Så man förväntas väl hålla lite koll och eventuellt plocka upp barnet när det blir turbulens. Vår flygning var lugn, så det var inget vi behövde tänka på. Just ANA och JAL hade inte heller något bebisbälte (som man sätter fast i sitt eget säkerhetsbälte) under start och landning heller.

Som @MWi säger ovan finns det begränsningar och de är olika på olika bolag, på ANA var det max 10 kg och någon längd som jag inte minns. Ibland är det bara ålder, vilket blir lite fyrkantigt om ens barn är litet för sin ålder. Det finns lite länkar i den här tråden mot slutet: http://www.businessclass.se/forum/threads/erfarenheter-att-resa-med-små-barn.5992/ tex inlägg #194
 
Toppen