Senaste nytt

Första resan med BA i business - Lite frågor.

trekker

Medlem
Däremot så hänger jag inte med på kommentarerna om den kraftigt försämrade hårdvaran? Flög A320 båda gångerna, den ena av dom hade en ny kabin som såg mer elegant ut. Väldigt snarlikt Swiss kabinerna intra-Europa. Vad är det som inte är bra menar ni?
Som ovriga har sagt, benutrymmet ar ett skamt. Det ar OK pa rad 1 men fortfarande inte jattebra. Sitter du dock pa nodutgangsrad pa en A321 sa far du en meter vilket ar klart basta platsen pa hela planet - sitter hellre dar in i CE. Daremot sa ar nodutgangsplatserna pa A320 inte speciellt bra - nu har jag inte suttit pa nagon men jag tittade noga igar och det sag inte ut att vara nagon skillnad mot vanliga plaster. Sedan tycker jag satena ar alldeles for harda, det ar som att sitta pa tunnelbanan, 2 timmar racker bra och jag kan inte tanka mig att sitta pa ett sadant sate nagon langre stracka. Ska lagga in 2 bilder jag tog under veckans resa, en pa benutrymme vanlig plats och en pa nodutgang. Blir dock ett nytt inlagg da bilderna ligger i telefonen.
 

trekker

Medlem
Har kommer bilderna.

20150924_203618.jpg
9C pa en A320

20150922_200957.jpg
9F pa en A321
 

palmen

Moderator
Japp - får man inte rad 1 är det att föredra att boka EuroTraveller och sitta vid nödutgång.
Hur är det med bulkhead? Ändå bra med benutrymme?
Jag kan välja alla 4 rader på en A320 och har just nu 2A, är det att föredra att ta 1F istället?
Enligt Seatguru ska det vara bättre utrymme på rad 4, kan man lita på det? (vet att man inte kan lita på SeatGuru)
 
Som ovriga har sagt, benutrymmet ar ett skamt. Det ar OK pa rad 1 men fortfarande inte jattebra. Sitter du dock pa nodutgangsrad pa en A321 sa far du en meter vilket ar klart basta platsen pa hela planet - sitter hellre dar in i CE. Daremot sa ar nodutgangsplatserna pa A320 inte speciellt bra - nu har jag inte suttit pa nagon men jag tittade noga igar och det sag inte ut att vara nagon skillnad mot vanliga plaster. Sedan tycker jag satena ar alldeles for harda, det ar som att sitta pa tunnelbanan, 2 timmar racker bra och jag kan inte tanka mig att sitta pa ett sadant sate nagon langre stracka. Ska lagga in 2 bilder jag tog under veckans resa, en pa benutrymme vanlig plats och en pa nodutgang. Blir dock ett nytt inlagg da bilderna ligger i telefonen.

Märkte inget av detta på rad två heller, och jag är 188 cm. Möjligtvis att de första 5-7 raderna har bättre pitch fortfarande.
 
Hur är det med bulkhead? Ändå bra med benutrymme?
Jag kan välja alla 4 rader på en A320 och har just nu 2A, är det att föredra att ta 1F istället?
Enligt Seatguru ska det vara bättre utrymme på rad 4, kan man lita på det? (vet att man inte kan lita på SeatGuru)

Välj rad 1 om du kan så klart! Rad ser precis ut som alla andra rader, vet ej vad Seatguru svamlar om där :)
 

agehall

Medlem
Hur är det med bulkhead? Ändå bra med benutrymme?

Jag skulle säga att det inte är "bra" men bättre än övriga rader.

Jag kan välja alla 4 rader på en A320 och har just nu 2A, är det att föredra att ta 1F istället?

Jag hade flyttat till 1F. Då slipper du dessutom ha saker vid fötterna med BAs nya fina handbagageregler.

Enligt Seatguru ska det vara bättre utrymme på rad 4, kan man lita på det? (vet att man inte kan lita på SeatGuru)

Det har jag väldigt svårt att tro att det skulle vara i nya kabinen. Jag har dock inte testat rad 4.
 
Toppen