Senaste nytt

Första raden i Qatar Airways Business Class blockerad?

Ziplock

Medlem
Jag har flugit ARN-Asien med Qatar i business class några gånger. Alla gånger har det varit omöjligt att välja första raden när man väljer plats. Platserna har varit markerade som upptagna, även om kabinen varit tom för övrigt.

Finns det något system som gör att dessa platser är spärrade om man inte har status eller köper kampanjbiljetter?
 

Magnus_K

Medlem
Första raden är alltid blockad enligt Qatars customer service.
Detta är på grund av personer med speciella behov ska kunna sitta med lite extra plats.
När incheckningen öppnar så 36h innan så kan du välja första raden om det inte är taget redan av någon annan som var snabbare.
Satt själv på rad 1 för 3 veckor sedan, bokade rad 2 men bytte när det öppnades upp 36h innan.
 
  • Gilla
Reactions: FFS

Alf

Medlem
Första raden är alltid blockad enligt Qatars customer service.
Detta är på grund av personer med speciella behov ska kunna sitta med lite extra plats.
När incheckningen öppnar så 36h innan så kan du välja första raden om det inte är taget redan av någon annan som var snabbare.
Satt själv på rad 1 för 3 veckor sedan, bokade rad 2 men bytte när det öppnades upp 36h innan.

Tycker du första raden är bra, är det inte störande så nära främre galleri?
 

traveler1

Medlem
Samma för mig, har gått in via dator och checkat in och märkt att första rad alltid är blockerad. Men som det nämndes ovanför är rad 5 riktigt bra, lugnt och behagligt med nära avstånd till toalett !
 

Jones

Medlem
Jag gillade faktiskt mitt säte bra, 5K.
Nära toalett men inget spring vad jag märkte av och det var lite enskilt och bra tyckte jag.
Satt på 5K ganska nyligen. Bra men om man ska vara petig så var det lite trist att fönstret sitter så man inte riktigt ser ut.
 

Tommy

Medlem
Första raden är bokningsbar för Emerald och på 787an tycker jag att det är mycket bra platser då toaletterna är vid rad 6 som man inte ska välja om man betalar för C.
 
Toppen