Senaste nytt

Första poängresan med barn

Jag befinner mig i en snarlik situation.

Jag har 2-4-1 voucher. Giltig till 31 dec 2019. Målet är att åka 15 dec 2019 -15 Jan 2010 till Thailand. Men med poäng till HongKong sedan köpa biljett till BKK/Phuket.

Vi är två vuxna i familjen plus 4 barn. 1-6 år. Har 175 000 poäng så det blir SAS GO för att få med oss alla.

NU TILL PROBLEMET/UTMANINGEN

Jag måste boka senast 31 dec 2018 annars brinner vouchern inne. Jag vill åka iväg i dec 2019 och åter Jan 2020. Finns det någon möjlighet för oss att boka biljett som finns tillgänglig för att sedan boka om när väl biljetter släpps dec -19 och Jan -20?

Tacksam för tips och trix :)
 

Vindpilen

Medlem
Jag befinner mig i en snarlik situation.

Jag har 2-4-1 voucher. Giltig till 31 dec 2019. Målet är att åka 15 dec 2019 -15 Jan 2010 till Thailand. Men med poäng till HongKong sedan köpa biljett till BKK/Phuket.

Vi är två vuxna i familjen plus 4 barn. 1-6 år. Har 175 000 poäng så det blir SAS GO för att få med oss alla.

NU TILL PROBLEMET/UTMANINGEN

Jag måste boka senast 31 dec 2018 annars brinner vouchern inne. Jag vill åka iväg i dec 2019 och åter Jan 2020. Finns det någon möjlighet för oss att boka biljett som finns tillgänglig för att sedan boka om när väl biljetter släpps dec -19 och Jan -20?

Tacksam för tips och trix :)

Nu förstår jag inte riktigt.
Om vouchern är giltig till 31 dec 2019 kan du boka fram till och med 31 dec 2019?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Canadien

Medlem
Jag har 2-4-1 voucher. Giltig till 31 dec 2019.

Jag måste boka senast 31 dec 2018 annars brinner vouchern inne.
Does not compute. När går den ut?
Om den går ut 31/12 2018 så kommer du inte kunna boka något som sträcker sig längre än ca till 25 Dec 2019 (SQ släpper ca 350-360 dagar framåt, vissa andra bolag också) mest troligt behöver du boka ännu tidigare än så d v s vissa bolag släpper inte mer än 330 dagar framåt, d v s hela resan måste vara avslutad innan slutet av November 2019.
 
Vouchern går ut 31 dec 2018. Enligt reglerna ska resan bokas innan detta datum men själva resan kan ske efteråt. Min fråga är ju om jag bokar och kan boka om min poängresa till ännu lite längre fram? Någon med erfarenhet eller kunskap?
 

Vindpilen

Medlem
Vouchern går ut 31 dec 2018. Enligt reglerna ska resan bokas innan detta datum men själva resan kan ske efteråt. Min fråga är ju om jag bokar och kan boka om min poängresa till ännu lite längre fram? Någon med erfarenhet eller kunskap?

Ah, det blev nog lite missförstånd med datumen i ditt första inlägg.
Du kan inte boka om resan om kupongen har gått ut så vitt jag vet. Med andra ord måste du boka en resa innan året är slut som du sedan inte kan ändra.
 
Du kan inte göra några ändringar på något som gått ut nej.
Läs tråden som handlar om 2-4-1

Undantaget är att du applicerar en ny giltig voucher som jag sa.
Då kan du ändra. Annars får du fint resa det du bokat eller avboka och få tillbaka ev poäng som inte gått ut.
 

ekf

Medlem
Det går att ändra en bokning där vouchern gått ut, även utan voucher... men man får då betala fullt pris...
 
Toppen