Senaste nytt

Första nya ATR-72 i SAS målning

Ska jag tolka att denna avgång är just på denna SAS målad ATR. Är nämligen på väg att göra en bokning. :)

2013-10-30 14-12-46.png
 

rob74

Medlem
Jag och mry fick syn på en av kärrorna från inrikesloungen på T4 i söndags kväll.
Blev först lite paff, men så kom jag ihåg att jag läst om det här. :)
 

Jacob

Medlem
Ska jag tolka att denna avgång är just på denna SAS målad ATR. Är nämligen på väg att göra en bokning. :)

Visa bifogad bild 21137
Borde vara så. Vet dock inte hur ägarförhållandet sett ut för de tidigare ATR flygplanen. Om det står Jettime även på dessa.

Jag och mry fick syn på en av kärrorna från inrikesloungen på T4 i söndags kväll.
Blev först lite paff, men så kom jag ihåg att jag läst om det här. :)
Träffade lite SAS-folk på morgonen och vad jag förstår gick första reguljära flygningen med flygplanet i helgen till västra Finland (tror det var Åbo).
 

TjudöBoy

Medlem
Såg denna kärra i morse då jag tittade ut genom fönstret på Radisson Sky City, såg betydligt "kompaktare" ut än 737:an som stod bredvid.
 

twiggs

Medlem
Så hade jag tolkat det. Och sedan bokat något annat.. (Propellrar har man i vattnet, såvida det inte är en helikopter. :) )

Hur bär man sig åt för att anpassa sina resor så att man flyger omvägar för att nå samma mål och samtidigt få detta att fungera i ett liv med många resdagar, jobb, familj, tajt budget osv? Eller om man ska till ett resmål som Borlänge, Örnsköldsvik, Gällivare eller Arvidsjaur? Tips mottages tacksamt! :)
 

fly4fun

Medlem
Ska jag tolka att denna avgång är just på denna SAS målad ATR. Är nämligen på väg att göra en bokning. :)

Visa bifogad bild 21137

SAS skulle ha 2 st Jettime "SAS" ATR76 kärror i trafik från vintertidtabellen. Av vad jag läst på nått forum så är ena kärran försenad från ATR så SAS har hyrt in en ATR76 från Intersky att flyga som ersättare fram tills andra kärran levereras en bit in i november.

Så det kan bli en SAS målad eller en Intersky målad kärra.
 
Toppen