Senaste nytt

Första klass tjuv arresterad

Jacob

Medlem
En 28-årig kanadensare greps på fredagen på ön La Réunion i Indiska Oceanen misstänkt för att ha stulit ett stort antal föremål från Air France första klass.

Mannen ska under tre års tid ha tagit föremål från Air France första klass flygningar samt även från första klass på flera andra flygbolag. Det ska ha rört sig om om servetter, glas, fat och filtar samt andra föremål som han ansåg gick att sälja.

Bara föremålen från Air France ska ha inbringat 13.000 USD. Air France blev dock misstänksamma och efter viss spaning kunde mannen gripas och hade då dessutom bagaget fullt med fler föremål som bekräftade misstanken.

Frågan som kvarstår, hur i helsike hade mannen råd att åka så mycket första klass? :) Det krävs ju en del flygande för att plocka ihop saker till ett värde av drygt 90.000 kr. Och hur lyckades han plocka åt sig glas och tallrikar utan att någon i besättningen märkte något?

First class thief arrested | News24
 

lnixon

Medlem
Frågan är bara, hur i helsike hade mannen råd att åka så mycket första klass? :) Det krävs ju en del flygande för att plocka ihop saker till ett värde av drygt 90.000 kr. Och hur lyckades han plocka åt sig glas och tallrikar utan att någon i besättningen märkte något?

Och vad har han för ebay-konto?
 

GOTATH

Medlem
Kan ju ställa sig frågan varför AF ens bryr sig. Han har ju trots allt genererat en hel del pengar åt dem... :p
 

rob74

Medlem
Frågan som kvarstår, hur i helsike hade mannen råd att åka så mycket första klass? :)

Stulna AF-miles, genom att ha hackat andras poängkonton... :p

Låter ganska sanslöst. Om jag skulle vilja ha en viss "souvenir" så brukar jag faktiskt fråga. Men att sätta i system att åka F-klass för att få ihop massa prylar att kränga låter ju galet...
 

Kricka

Medlem
Har tråkigt nog sett svenska affärsmän i Business som torkar av porslinet och trycker
ner detta i sina portföljer tillsammans med alla de champagneflaskor SAS-personalen
serverat. Visst, de (eller snarare företaget) har betalat för en dyr biljett men om man
går på en fin och dyr krog innebär ju inte detta att man kan med sig porslinet hem !?
 

agehall

Medlem
Visst kan det vara kul med en souvenir ibland, men jag skulle inte få för mig att sno porslinet ombord. Precis som Kricka skriver så snor man ju inte porslinet från krogen, så varför skulle man ta det från planet?

Men så tillhör man väl de mer ärliga personerna. Jag stal ju inte ens en servett från Nobel-middagen jag var på som student... (Mina bordsgrannar stal så det räckte!)
 
Toppen