Senaste nytt

Första klass till New York/Las Vegas med BA 2 för 1 voucher

Ett trick på utresan kan vara man gör ett stopp i London, kommer på kvällen och åker nästa dag. På så sätt fick jag loss 4 platser i F till NYC.

Jo jag har kollat lite på det. Verkar inte som att efterfrågan är mitt problem utan mer hur jag kan komma ner i pris. Vilket verkar vara en smärre omöjlighet då det ska vara BA metall hela vägen.
 

Senator

Moderator
Jag åkte ARN-LHR-IAD, JFK-LHR-ARN i augusti med min voucher. Ut i F hem i CW. Jag hade struntat i F hem från NYC. Alldeles för kort resa tycker jag. Totalt 135 000 Avios och 6 800kr. Med tanke på att jag tjänade 70 000 Avios enbart på Points Boostern i höstas, ett fynd.

Känns lite som du jobbar mot Keynes eller vara det Friedman: "There is no such thing as a free lunch" :)

Det är en bra deal oavsett om man betalar bränsle. Se till att inte stanna i LON 24t+, så du inte drabbas av ADP
 
Jag åkte ARN-LHR-IAD, JFK-LHR-ARN i augusti med min voucher. Ut i F hem i CW. Jag hade struntat i F hem från NYC. Alldeles för kort resa tycker jag. Totalt 135 000 Avios och 6 800kr. Med tanke på att jag tjänade 70 000 Avios enbart på Points Boostern i höstas, ett fynd.

Känns lite som du jobbar mot Keynes eller vara det Friedman: "There is no such thing as a free lunch" :)

Det är en bra deal oavsett om man betalar bränsle. Se till att inte stanna i LON 24t+, så du inte drabbas av ADP

Eftersom jag ska ta med en person som aldrig flugit förut och skämma bort, så känns C inte så kul :/

Tack för tipset om 24h det visste jag inte. Blir bara mer och mer förvirrad när man läser på FT, haha det här med poäng kräver sin tid. I slutändan kostar det nog mer än att bara boka en resa med cash ;)
 

agehall

Medlem
Eftersom jag ska ta med en person som aldrig flugit förut och skämma bort, så känns C inte så kul :/

Skicka vederbörande till typ JNB över dagen i ekonomi - sedan kommer även PE att framstå som lyx.

Jag tror faktiskt det är att kasta pärlor för svin att skicka någon som inte flugit tidigare i F första gången. Den enda effekten det får är att de tycker det är helt OK men inte fattar vad de egentligen får.
 

Ghoose

Medlem
Jag tror faktiskt det är att kasta pärlor för svin att skicka någon som inte flugit tidigare i F första gången. Den enda effekten det får är att de tycker det är helt OK men inte fattar vad de egentligen får.

Instämmer med Agehall, om man inte flygit ekonomi long haul så har man ju noll i referens ;)
 

Senator

Moderator
TheFlyingDutchman, för det första tycker jag du skall göra som du vill och inte lyssna på alla oss andra :) Min tolkning av det du skriver är att du vill skapa en unik upplevelse för någon i din närhet. Om det stämmer är det precis sådant som jag tycker om.

Dock verkar det som att du letar lite "optimalt" värde; något till stor del detta forum handlar om. Du har frågat efter tips och tricks, och låt mig förtydliga vad jag anser (och jag tror många andra BA fans här inne) är en "optimal" användning. Jag tittar nu på NYC, och inte LAS som destination.

Utresa i CE och F
Åk från Arlanda kvällen innan med BA781. Varför just denna flight? Jo, det är en B767 och jag ser att denna ofta har platser i Avios. Ibland har vi tur med denna och det dyker upp en B767 med Club World. Jag har haft det några gånger. Sedan landar den i hyfsat tid.

Boka in något ok flygplatshotell

Försök sedan att få plats på någon "mid-day" flight som t.ex. BA113 eller BA177. Jag personligen föredrar en B777 i F då B747 kan kännas lite tight. Men jag vet att andra tycker mer om B747.

Innan flyget, så gå in vid First/Gold delen av incheckningen och genom säkerhetskontrollen. Nu har du "Privilegietsdörren" till höger; Concorde Room Door.

Käka Champagne Frulle, boka Spa och en Cabana

Åk sedan till JFK/EWR, och lunch samt Afternoon Tea serveras ombord

Hemresa i CW och CE
Nästan alla härinne som uppgraderar eller använder Avios avstår F hem från den Nordamerikanska östkusten. Varför? 1) Resan är normalt under 6t i luften, du hinner inte med så mycket, 2) Club World stolen sover man nästan lika bra i, 3) Man vill sova, 4) BA erbjuder pre-flight supper i Loungen, mycket bättre alternativ än att vänta in en längre måltid 5) man vill hem, 6) inte samma förtjusning i att sitta i Concorde Room när man vill hem 7) man bokar snabb connection hem

Du och ditt sällskap är kanske annorlunda, men jag kommer "aldrig" boka F från Östkusten. Jag vill sova helt enkelt, och gör det mycket väl.
 

Homer

Medlem
Man får ju se det lite i relation till vad man får också. Jag betalar tex inget mer än flygskatter när jag tar en bonusresa med SAS. Men då är destinationerna en begränsande faktor istället...

Du sparar några tusenlappar men istället för första klass får du riktigt sunkig Business class
med säten som bara är marginellt bättre än vad andra bolag har i Premium Economy.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Du sparar några tusenlappar men istället för första klass får du riktigt sunkig Business class
med säten som liknar vad andra bolag har i Premium Economy.
Det tror jag inte en sekund på att SAS Business class stol på longhaul är lika dålig som Premium Economy hos andra flygbolag.
I så fall, vilket flygbolag erbjuder en Premium Economy stol som motsvarar SAS Business class stol på longhaul?
 

Homer

Medlem
Det tror jag inte en sekund på att SAS Business class stol på longhaul är lika dålig som Premium Economy hos andra flygbolag.
I så fall, vilket flygbolag erbjuder en Premium Economy stol som motsvarar SAS Business class stol på longhaul?

Jag har ändrat meningen ;)
 
Det tror jag inte en sekund på att SAS Business class stol på longhaul är lika dålig som Premium Economy hos andra flygbolag.
I så fall, vilket flygbolag erbjuder en Premium Economy stol som motsvarar SAS Business class stol på longhaul?

Möjligen Thai på deras jumbo om du lyckas få deras renoverade stolar (kommer inte på vad dom heter) som finns i denna artikel

http://www.businessclass.se/reserapporter/7818-thai-airways-premium-economy-stockholm-bangkok.html
 
Toppen