Senaste nytt

Första klass på Öresundstågen

Kris

Medlem
Dra på trissor! Efter ett litet uppehåll i prendlandet pga lite längre resor var jag på min lediga dag och fulshoppade lite på den svenska marknaden. Dagen till ära; nya 1kl på Ø-tågen. Nice! Har inte lyckats pricka nya kupén sedan mitt tidigare inlägg. Med tanke på att @Agö hade samma upplevelse igår, så är det kanske ett tecken på att de börjat konvertera i full fart? (nåväl, två datapunkter utgör ju inte något vidare statistiskt underlag, men ändock...)

Mer av detta när sommaren är över tack! :)
 

Attachments

  • DSC_0298.JPG
    DSC_0298.JPG
    {memory} MB · Visningar: 1 638

Agö

Medlem
Haha, man får vara nöjd med det lilla. Fördelar med Öresundståg New First enligt @Agö .
  • Bättre möjligheter för att jobba. Färre "fyra-säten" (kapat två sådana) och bättre arbetsytor. Samma antal stolar (20 st.).
  • Bekväma säten som man slipper glida runt i.
  • Utmärkt med plats för resväskor, det finns inte i gamla F.
  • Eluttag i sätet (välkommen till 2015 Öresundståg) så man slipper ha sladden hängandes över axeln på en själv. iPhone/iPad-sladdar når inte ens ner så där får man sitta med dom i handen...
  • Trevliga bord i trä vid "fyrsätena".
 

Kris

Medlem
Haha, man får vara nöjd med det lilla. Fördelar med Öresundståg New First enligt @Agö .
  • Bättre möjligheter för att jobba. Färre "fyra-säten" (kapat två sådana) och bättre arbetsytor. Samma antal stolar (20 st.).
  • Bekväma säten som man slipper glida runt i.
  • Utmärkt med plats för resväskor, det finns inte i gamla F.
  • Eluttag i sätet (välkommen till 2015 Öresundståg) så man slipper ha sladden hängandes över axeln på en själv. iPhone/iPad-sladdar når inte ens ner så där får man sitta med dom i handen...
  • Trevliga bord i trä vid "fyrsätena".

Instämmer! I synnerhet bekvämare säten med jobbmöjlighet är det jag värderar högst.

Dock en viktig feature till:
Pilsnerhållare! B-)
 

Attachments

  • DSC_0299.JPG
    DSC_0299.JPG
    67,9 KB · Visningar: 412

Kris

Medlem
Sedan årsskiftet: fem ggr totalt. Utrullningen har med all sannolikhet stoppats. Får väl njuta i DSB 1. Lounge istället.
Wow! >1gång/månad. Vissa har det bra! ;-)

Smaklig spis från fruktbuffén i loungen. Riktigt gott kaffe finns där ju också :)
 

Kris

Medlem
Lite off topic, men det är fredag och helgen kan ju inte startas bättre än såhär... :-D

Den übertrevliga damen i DSBs lounge på hovedbanen delade ut mutor som plåster på såren för banedanmarks bravader.

Det närmaste en smoothie man kommer här är väl en lille slush ice. Det får det bli på vägen hem. Vilken fest!
 

Attachments

  • DSC_0842.JPG
    DSC_0842.JPG
    66,3 KB · Visningar: 363

Agö

Medlem
Lite off topic, men det är fredag och helgen kan ju inte startas bättre än såhär... :-D

Den übertrevliga damen i DSBs lounge på hovedbanen delade ut mutor som plåster på såren för banedanmarks bravader.

Det närmaste en smoothie man kommer här är väl en lille slush ice. Det får det bli på vägen hem. Vilken fest!
Ses i loungen!
 
Toppen