Senaste nytt

Första klass på Öresundstågen

Kris

Medlem
Inga nya stolar på dagens Öresundståg i First , är nog inte många vagnar de byggt om hittills för har inte sett de nya stolarna.
Fanns det flera eluttag i den med nya stolarna ? , i det ombyggda tåg som de visade upp (det med fondväggen) skulle det vara eluttag i lagom höjd vid varje plats
Numera finns det serveringsvagn mellan Karlshamn och Kristianstad och kaffe ingår i First !

Jag har bara fått uppleva nya "kabinen" en gång. Vill minnas att det fanns eluttag mellan de nya stolarna (snarare än i hatthyllan, vilket är lite kass).
Har däremot sett några föråldrade kaffekannor i en plastback på golvet tidigare i danska utgåvan av Ö-tågen. Nog inget jag skulle sätta ett större värde på. Riktigt nice om brukbart kaffe skulle finnas till hands i framtiden (även över bron).
 
  • Gilla
Reactions: KNA

Agö

Medlem
Ja, eluttaget i taket är helt galet. En vanlig iPhonesladd når inte ens ned så man får sitta och hålla i luren medan den laddar...
 
Endnu værre med en almindelig mac oplader som slet ikke kan blive hængende.

Hvad tænker man når man beslutter sig for at lade stikkontakterne sidde på hovedet?
 

KNA

Medlem
Ja, eluttaget i taket är helt galet. En vanlig iPhonesladd når inte ens ned så man får sitta och hålla i luren medan den laddar...
Köpte en 2 meters sladd efter att ha fått ladda den i jackan hängandes i kroken

Senaste tiden har uttagen faktiskt fungerat
20150511_112249.jpg
Gratiskaffe
 

Agö

Medlem
Mmm. Själv har jag slutat åka Öresundstågen till förmån för SJ på pendlingen över sundet. Möjligtvis går jag tillbaka när renoveringen av First är klar. Jag vill också se fungerande internet på tågen.
 

Agö

Medlem
Inga nya stolar idag. SJ valde att inte köra 11:36-avgången från Kbh H så får bli Öresundståg F. Ska bli intressant att se om man får SJ Priopoäng för detta.

0aea1c19531fd817a564cebb46447a58.jpg
 
Har åkt några gånger mellan Göteborg och Malmö för några år sen och då var det knappt någon skillnad, valde det för att det var lugnare där än i andra klass. Och även då var det många som satte sig där, vilket iofs kan hända av misstag också då det inte var lätt att se någon skillnad på kupéerna när det begav sig. X2000 var bättre vill jag minnas.
 

KNA

Medlem
Inga nya stolar i dag heller. ..

Numera varnar de för väskstölder på tågen , det har de gjort några år i Tyskland
 

Attachments

  • 20150525_180255.jpg
    20150525_180255.jpg
    {memory} MB · Visningar: 825
  • 20150525_180255.jpg
    20150525_180255.jpg
    {memory} MB · Visningar: 289
Toppen