Senaste nytt

Första klass på Öresundstågen

J S

Medlem
Tack for snabbt svar. Ca 20 SEK mer per enkelresa for ett manadskort verkar vara valdigt vart det. Kaffe och tidningar ingar da ocksa men i ovrigt inget forutom satena och avskildheten?
 

Kris

Medlem
Tack for snabbt svar. Ca 20 SEK mer per enkelresa for ett manadskort verkar vara valdigt vart det. Kaffe och tidningar ingar da ocksa men i ovrigt inget forutom satena och avskildheten?
Tills Nya Nya First är utrullat skulle jag inte sätta kabinen (de läderklädda lufthansa-sätena) som något större premium. Så mindre trängsel och därmed lite mer lugn och ro får väl betraktas som den huvudsakliga finessen.
 

Agö

Medlem
Här är en god anledning att inte ens överväga andra klass. Eftersom du pendlar åt "fel" håll kommer det att se ut så här ofta om du reser i rusning.

Ö-tåg 2 klass.jpg
 

J S

Medlem
Det jag misstankte, Ago. Tack for att valet blir annu enklare. Men trots att det ser ut sa i andra klass ar det anda enkelt att fa sittplats i 1 kl?

Trodde kaffe och tidningar ingick da jag sag nagon bild tidigare i den har traden. Kanske var bild fran SJ och inte Oresundstag.
 

Kris

Medlem
Men trots att det ser ut sa i andra klass ar det anda enkelt att fa sittplats i 1 kl?
Ja! Sen finns det ju episoder när folk inte respekterar att man behöver 1kl-biljett osv. De gånger det är sprängfullt på tåget blir dessa individer inte utslängda. Har hänt mig några enstaka gånger att jag påtalat behovet av 1kl-biljett när det varit helt fullt, vilket frigjort mer än en plats...

Prisskillnaden är inte så stor, så i min mening är det en ickefråga. Är du frisk på att testa - kör 2kl första månaden. :)
 
Trodde kaffe och tidningar ingick da jag sag nagon bild tidigare i den har traden. Kanske var bild fran SJ och inte Oresundstag.
Tidningar har jag aldrig sett till, men kaffevagnen tror jag hoppas av någonstans på väg ner från Göteborg. Kan det vara i Halmstad de vänder? De har i vart fall aldrig varit med över bron.
 

Kris

Medlem
Tidningar har jag aldrig sett till, men kaffevagnen tror jag hoppas av någonstans på väg ner från Göteborg. Kan det vara i Halmstad de vänder? De har i vart fall aldrig varit med över bron.
Jag har inte åkt First med Øresundståg norr om Hallandsåsen. Ingår det sortiment från kaffevagnen i First?
 
Toppen