Senaste nytt

Första klass med Malaysia Airlines A380 till Kuala Lumpur

Gus

Medlem
Väldigt bra och roligt skriven rapport! Jag flög för några år sedan ARN-KUL med MAS i ekonomi och det var nog den bästa ekonomiflygningen jag gjort! Jag håller med om att man inte äter middag på restaurang i pyjamas men just därför tycker jag det känns extra "busigt" och frigörande att göra det när man flyger F. :) Jag hade nästan önskat att FCT hade lika dåligt matutbud som loungen i KUL, eftersom jag var så mätt på planet och då smakar maten inte lika gott. Om jag någon gång mer flyger F ska jag nog välja bort varmrätten (vilken oftast är tråkigast tycker jag, precis som på restaurang).
 

TjudöBoy

Medlem
Jag förstår inte heller hur de kan ha den största toaletten i businessklass och ej i förstklass avdelningen. TG´s A380 har en riktigt stor och bra främre toalett i F.

Jo, men på TG´s A380 ligger ju F avdelningen på andra våningen längst förut. Antagligen så är det den toaletten som C har på Malaysia´s 380:eek:r!?
 

bstark

Medlem
Förfasas över de gräsliga färgerna som de envisas med i economy, blir lite förvånad över hur stiligt och elegant det ser ut i First.
Om det är en del i att differentiera sina produkter så har man verkligen lyckats.
 

MarcusC

Medlem
Tack för en välskriven och utförlig rapport, givetvis med MH som huvudpunkt, men gillade även infon om AY intra C i Europa.
 

agehall

Medlem
Alf: Hur funkar det, om man bokar Chef-on-Call, går det fortfarande att få en huvudrätt från deras "standardmeny" om man känner för det?
 

Alf

Medlem
Alf: Hur funkar det, om man bokar Chef-on-Call, går det fortfarande att få en huvudrätt från deras "standardmeny" om man känner för det?

Det beror nog på om dom lastat lite extra. Normalt tror jag inte det går om det är fullt i F. Jag lyckades på hemresan därför en passagerare hoppade över huvudrätten så det blev en gratinerad hummer över. På ditresan hade dom missat vår beställning så den kom på hemresan så då blev det att beställa från menyn. Jag tyckte hemsidan var lite strulig att beställa maten på så mitt gick nog fel där.
 
Tack för en utförlig rapport!
Jag förstår att Fritz Haag Spätlese kan vara något för söt för mat men man ska inte bortse från den höga syran som balanserar vinet väl. Det står i vinlistan att den dricks som aperitif, till dessert eller deras satay spett. Jag kan gladeligen dricka halvtorra Moselviner till bl.a. fisk, skaldjur och asiatisk mat. Juffer-Sonnenuhr är ett mycket bra läge i Brauneberg, för övrigt en intressant by där jag varit på många provningar.
 
Toppen