Senaste nytt

Första klass med British Airways A380 till Johannesburg och Business klass med B747 från Kapstaden

CJR

Medlem
Tack för fin rapport! Jag flög med dem i höstas i F. A380 ut och B747 hem. Mycket mer rymd i A380 även om själva stolen är densamma.
 

Alf

Medlem
Tack för härlig rapport, men vaska JW Blue label:eek:?

Ja, jag beklagar detta men jag tyckte den smakade billig blended wiskey som man drack som ung bara för att bli på fyllan. Det var ju rätta stället att med gott samvete kunna lämna det som inte var gott, onödigt att trycka i sig dricka som inte är god när det fanns toppenutbud i First Galleri loungen bredvid. Jag håller mej fortsättningsvis till ett utvalt sortiment av single malt istället.
 

Senator

Moderator
Tack @Alf en bra summering. Ungefär som jag skulle skriva, dock att Grand Siecle och Johnnie Walker Blue alltid går ner ;)

Jag rangordnar British Airways First hårdvara:
1. A380
2. B787-9
3. B777-300ER
4. B777-200ER
5. B747-400

Jag upplever en rejäl skillnad på "Legacy crew" och "Mixed Fleet", och samma som SAS: nämligen högt och lågt. Maten ombord First är inte vidare, Concorde Room ok, men inget mer. Däremot "värde" är att det går att göra relativt billigt, där nedsidan är att då finns det mindre incitament att behålla någon form av lyx och exklusivitet. Som kvinnan som satt bak min sambo och jag på vår resa i First till JNB i sept 2016 sa till sin väninna på telefonen: "I am slumming it in BA First to J'burg tonight darling" :p
 

CJR

Medlem
En sak jag gillar med BA F är deras stol. Finns bara ett vred för att steglöst köra stolen upp eller ned. Jag satt väldigt bekvämt i alla lägen med bra stöd genomgående. Men visst är det kul att leka med Lufthansas mer inställbara stol också : )
 
Toppen