Senaste nytt

Första klass jämförelse (Lufthansa old, Lufthansa Airbus A380, Swiss Airbus A330)

Bonden

Medlem
Har inte åkt gamla Lufthansa First själv men i valet mellan LH F och LX F (gamla produkterna) skulle jag ändå valt LX alla dagar i veckan. Gamla LX F är fortfarande en solid produkt, därför väljer de att inte uppgradera A343 med nya F.

Nu har jag inte heller åkt gamla LX F (Däremot Nya). A380 F är väldigt tyst och trevligt, dessutom så är där 2 toaletter och lufthansa har en madrass som gör det mycket skönare att sova i.

Har du inte åkt LH innan i First så skulle jag definitivt rekommendera det, har du inte provat Swiss så prova!
De har en underbar service och god mat :)

Själv så skall jag prova AF F till SFO här i vår :p
 

Jakob K

Medlem
Madrassen har du på LX också. Ett stort minus för bara en toalett på LX - men det är samma på A330.

Det där med madrass alltså. LX A343 nya F hade igår inte riktiga madrasser utan mer jättetunna kvasidito på max 10mm. Är det olika madrasser i gamla och nya LX F?
 

FF#1

Medlem
Ska åka LX F till San Francisco i morgon med A340 så det ska bli kul att se hur det är att åka F med dem.
Hoppas på en trevlig resa.
 

Fedup

Medlem
Jag flyger med LH F ofta och avskyr ärligt talat A380. Det är ett sånt tråkigt, oinspirerat plan och layouten känns ganska stel (i mina ögon), detta är något jag märkt med många carriers, inte endast Lufthansa. Pratar oftast med purser innan start och nästan alla håller med om att A380n är ett ganska opersonligt plan (vilket är naturligt med tanke på mängden passagerare).

Min absoluta favorit är 747-400 med sängen på sidan, försöker nästan alltid pricka in det när jag flyger i jobbet, men sen så är det inte alltid möjligt heller :(
 

agehall

Medlem
Nu har jag inte testat F i A380, men jag håller med dig Fedup. A380 är häftig på sitt sätt, men på många andra sätt är det bara en stor buss...
 

Jakob K

Medlem
Trodde bara nya F fanns på A330. Trodde inte A343 skulle retrofittas. Kan därför inte svara.

Jag kan nu bekräfta att det är samma typ av extremt tunna madrass (som inte är en madrass utan mer ett skydd) som används i både nya och gamla F på LX. Skarvar och andra ojämnheter känns rakt igenom.
 

rlager

Medlem
Sitter just nu i Lufthansas förstaklassterminal i Frankfurt för att borda 10:20 planet till San Francisco. Det blir 744:an med nya first och konfigurationen med fåtölj och säng. Härligt frukost i FCT och snart Porsche till planet. Mycket nöjd BC:are just nu :)
Återkommer med en reserapport.
 
Toppen