Senaste nytt

Första gången jag blev tilltalad med namn på en flight (Lufthansa

ALU

Medlem
Hänt mig i stort sett varje gång jag flugit QF, även i Y. Första gången blev jag så förvånad att jag trodde nåt var fel. Sen slog det mig att jag precis blivit QF gold vilket jag inte ens funderat över. Började då läsa på lite och blev kär när guldkortet damp ner i brevlådan. Lite googlande senare hittade jag businessclass.se och resten är historia. Numera medveten resenär och har aldrig looked back...
 

Pho

Medlem
I business är det ju inte ovanligt att de tilltalar en med namn, men i ekonomi tror jag bara det hänt en gång med KLM, guld kort och en av få passagerare i ekonomi comfort, så de tog sig extra tid med sina "viktiga" kunder....
 

Hall

Medlem
QR i M och uppåt om du har silver eller guld. De kommer också ut och smörar innan maten och låter dig välja från hela sortimentet innan något tar slut. Om har ett svåruttalat namn så frågar de artigt i Doha och skriver ner hur det uttalas i någon slags databas. Där har de flesta andra bolag något att lära...
 

Pho

Medlem
Verkligen!

Många gånger skulle det räcka med bara två tre ord riktade direkt mot mig som resenär (och då menar jag inte; Vad önskar ni att dricka)
 

Matsson

Medlem
Har alltid blivit tilltalad med namn på LX C Longhaul,dessutom utan status.
Har aldrig blivit tilltalad med namn på SK C oavsett status. Nu spelar detta inte mig så stor roll, men det är en intressant reflektion.
Avformalisering av umgänge i Skandinavien märks såklart även på SAS.
Har funderat på att i alla offentliga sammanhang titulera mig Professor Matsson eller Ambassadör Matsson,kanske blir då bemötandet mer respektfullt...."...
 

ulagun

Medlem
Har M&M Senator och det händer alltsom oftast med LH, främst på långlinjer både i business men även economy när vi sitter långt fram.
För en tid sedan på väg till Dubai med LH vi reste economy kom pursern fram med var sitt glas champagne och hälsade oss välkomna med namn innan start.
Vi blev ut tittade och hustrun smått generad.
 

Roger J

Medlem
Den enda gång det hänt mig på Lufthansa är när jag haft en anslutning inom Europa (FRA-ARN) och kommer från en långflygning i F. Tror det står på deras passagerarmanifest att man rest F så det räknas liksom inte. :rolleyes:
 

Jacob

Medlem
Kan inte påminna mig att det hänt i Lufthansa ekonomiklass, däremot på Austrian i ekonomiklass samt en rad gånger i Lufthansa business på allehanda sträckor inom Europa.

På långflygningar och i synnerhet i business och första klass är det förstås lite annorlunda. Borta i Asien är det norm.

I förrgår blev jag även tilltalad med namn i Finnair ekonomiklass vilket var lite oväntat. Pursern kom fram och hälsade med namn, frågade om jag var svensk och letade därefter fram en bunt med svenska tidningar i galleyt. Det blev en del sura miner från folk runt omkring som nog också hade velat ha en Expressen att bläddra i... ;)
 
Toppen