Senaste nytt

Första frågan i SAS-loungen: "Reser ni i PLUS?"

EBGGOT

Medlem
jag försvarar naturligtvis inte detta beteende MEN denna veckan har jag gjort 3 besök i SAS loungerna (1xARN 2x CPH) och jag blev verkligen förvånad över hur mycket folk som nekas - aldrig sett något liknade! Det är otroligt många personer som försöker/tror att det har access. Jag tror jag säkert såg 20 pers som blev nekade igår på CPH ...
 
Förhoppningsvis är vi alla läskunniga och ställer oss i rätt kö men det finns många pappskallar också antar jag.
Läser man trådarna om prioboarding och fuluppgraderingar så hajar man ganska fort hur många usla människor det finns och då menar jag inte personalen i gaten utan passagerarna som struntar fullständigt i vad som ropas ut utan försöker kliva ombord ändå.
 

Canadien

Medlem
jag försvarar naturligtvis inte detta beteende MEN denna veckan har jag gjort 3 besök i SAS loungerna (1xARN 2x CPH) och jag blev verkligen förvånad över hur mycket folk som nekas - aldrig sett något liknade! Det är otroligt många personer som försöker/tror att det har access. Jag tror jag säkert såg 20 pers som blev nekade igår på CPH ...

Men både ARN och CPH har ju automatiska gates?!? Så de försöker övertala loungevärd(en|innan) manuellt att de ska komma in?
Kan tänka mig att personalen bara vill effektivisera när de frågar om man reser i PLUS, så att man går till rätt sida av loungen. Eller är det så att auto-gaterna inte klarar av att differentiera mellan *G och biljett i C? Och att de fått klagomål på att icke-guld nästlar sig in och dricker upp all Laphroaig?
 

EBGGOT

Medlem
Men både ARN och CPH har ju automatiska gates?!? Så de försöker övertala loungevärd(en|innan) manuellt att de ska komma in?
Kan tänka mig att personalen bara vill effektivisera när de frågar om man reser i PLUS, så att man går till rätt sida av loungen. Eller är det så att auto-gaterna inte klarar av att differentiera mellan *G och biljett i C? Och att de fått klagomål på att icke-guld nästlar sig in och dricker upp all Laphroaig?


Det jag har sett är folk som helt enkelt fram går och visar sitt boardingkort för personalen och tror/hoppas det skall gå.

OT: det var synd vi inte fick det extra 30min i Söndags till LHR.
 

mha321

Medlem
jag försvarar naturligtvis inte detta beteende MEN denna veckan har jag gjort 3 besök i SAS loungerna (1xARN 2x CPH) och jag blev verkligen förvånad över hur mycket folk som nekas - aldrig sett något liknade! Det är otroligt många personer som försöker/tror att det har access. Jag tror jag säkert såg 20 pers som blev nekade igår på CPH ...
Knappast unikt för sas heller. I går på galleries North på Heathrow t5 stod det 6 personer för mig i kön när jag kom. 5 av dem nekades inträde.

Känns som det är fler personer på sommaren också...
 

Agö

Medlem
jag försvarar naturligtvis inte detta beteende MEN denna veckan har jag gjort 3 besök i SAS loungerna (1xARN 2x CPH) och jag blev verkligen förvånad över hur mycket folk som nekas - aldrig sett något liknade! Det är otroligt många personer som försöker/tror att det har access. Jag tror jag säkert såg 20 pers som blev nekade igår på CPH ...
Precis och det är garanterat värre i semestertider. Det finns ingen anledning att bli "kränkt" över sådana frågor som det är tal om här.
 

malmokalle

Medlem
Häromdagen var jag på väg med min dotter i bärsele och går in till Loungen på Terminal 5 på Arlanda. Direkt när jag kommer in ropar en äldre herre till mig skeptiskt: "Reser du i plus?" Det kändes inte som en bra början på loungebesöket och resan vidare med sas.

Vad har hänt med välkommen och kan jag få scanna ditt boardingkort eller liknande? Nog för att jag som mamma med en bebis kanske inte passar in i mallen och blir dömd på förhand men är det inte dags att SAS förstår hur världen ser ut och att tillgång till loungen inte heller nödvändigtvis kräver en PLUS-bijlett?

TS har väl nämnt något om att bli "kränkt"? Frågan är bara onödig och ett enkelt VÄLKOMMEN hade passat bättre. Huruvida man kommer in i loungen eller inte visar sig med all tydlighet när boardingkortet skannas.
 
Toppen