Senaste nytt

Första besöket hos Henri Coanda eller en resa i 10 delar

RonnieK

Medlem
Hoppas du inte har för lång väntan i den loungen, den är verkligen miserabel. Kan vara värt att tänka på för de som vill åka SQ First class då Jakarta är ett av få alternativ.
 

jumbooze

Medlem
Flyg 5 av 10

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
TG Business Dreamliner
2be52ff22266ce03031ecc1968c973db.jpg
 

Ystad

Medlem
Kul att följa med på resan.

Jag vet inte om du bara byter plan på BKK eller stannar i Bangkok en stund - men jag måste säga att jag tycker att business- o first-incheckningen på BKK är en riktigt trevlig upplevelse.

Men en lite OT kommentar:
Hördudu Berglund, tycker du verkligen
men food courten nere i bottenplan tycker jag är både spännande och smidig
Jag har passerat OTP två gånger i år och jag tycker rent ut sagt att i food courten både luktar det illa och ser skitigt ut (men jag var där kanske vid fel tillfällen).

Ännu mer OT: Den som är i Bucharest en söndag bör passa på att testa brunchen på Intercontinental. En häftig kulinarisk upplevelse med bl a obegränsad tillgång till ostron, hummer och goda viner.
 

Berglund

Medlem
@Ystad ja, jag tycker faktiskt att food courten är bra. Smutsigt? Det är i vart fall inte mitt intryck de gånger jag varit där. Tvärtom har jag varit utmärkt nöjd varje gång.
 

jumbooze

Medlem
Gårdagens businessklass flyg var helt OK.
Crew bjöd på "Gula Änkan" och fyllde på så det stod härliga till även om den inte riktigt faller mig i smaken.

a4f044ec6c808f7cc847cbf2316b9de9.jpg

Räkor till förrätt (allt utom räkorna ratade jag, ingen höjdare)
85a6deb70334f973930c3551e011eb2f.jpg

Här valde jag en curryrätt med räkor då resten av rätterna var några som jag tror att jag skulle ha åsikter om. Försöker att inte välja rätter som liknar "västerländska" för då tenderar mina förutfattade meningar om smak clasha med kockens ;)

a6d8a66a7ea9429ad8bf80a14fde6347.jpg


Rätten var kryddig nog för att den skulle göra sig påmind resten av natten ;)

Sen för att göra en effektiv övernattning så valde jag att sova på miracle transit hotel.
ee5e3ef8a902a1d8afc0627e87e0d1ed.jpg


Detta ligger airside så man behöver inte gå in i landet.
Det är nog det enda positiva jag kan säga.
Det är väldigt slitet, dålig ljudisolering, korta/hårda sängar. Detta hade jag läst mig till så jag förväntade mig detta. Betalade 600 thb extra för en timme till så totalt 7 timmar.

Så nu sitter jag på TG Lounge ( Business class ) om någon sitter i F och kan gästa så pinga mig... ;)

Ska ta min halvtimmes knådning snart.
 

jumbooze

Medlem
Flyg 6 av 10
BKK-DPS
TH Business old bird ;) skulle vara nya configen av First men lita på TG att byta, classic

9d3ad35e4629b2234b426b9a989c43b5.jpg

IFE var trasig på min plats 1K så hamnade på 3K till slut.

Crew var lite mekaniska och stela.
45fdf83692114f5b1afc923ae12cbfd9.jpg

Laxknyten som var OK till förrätt.
Så nu blir jag på marken i några dagar :)
 
Toppen