Första BC-taggen försvunnen!

Diskussion i 'Övrigt' startad av Lonelyflyer, 16 December 2011.

1. Lonelyflyer

Lonelyflyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade såklart taggat min väska lagom till CDG nu i tre dagar men tro på katten att den inte sitter på väskan när jag landar hemma i OSD - jag blir besviken!

Den var med ner till cdg med AF och upp till ARN och med på incheckningen till OSD men sen...

Kan det vara hett eftertraktat villebråd bland bagagelastare??
    Det är ju ändå en nyckelring, så den är ju lite stökig att få av - och själva dragkedjehuvudet den satt i sitter kvar dessutom..

Slutar aldrig vara nöjd att det var två taggar i paketet :)

fler som blivit av med sin?

2. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det låter ju lite fascinerande... De kan ju mycket väl fastna i bagageband eller andra väskor och slitas loss i. Men nyckelringen är ju av metall och om inte själva dragkedjeskon är trasig så talar det ju för att någon verkligen pillat bort den :)

1 person likes this.
  3. Jacob

Jacob Medlem

Det var som sjutton. Så BC.se taggen börjar redan bli hett eftertraktad... :D

1 person likes this.
  4. sandis85

sandis85 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Själv blev jag av med min någonstans mellan bangkok och ho chi minh, min sambo blev ochså av med sin i vietnam.

1 person likes this.
  5. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilka klasser flög ni i som har fått den "bortplockad"?

6. Kanske bäst att löda ringen framöver...

1 person likes this.
  7. Lonelyflyer

Lonelyflyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag tittar lite närmare nu i dagsljus så är faktiskt även själva ringen kvar (som tillhör bc-taggen)
    så jag vet inte om den slitits av på något sätt då.

Erik, ja åkte på economy från ARN
    inga övriga taggar eller märken på väskan

8. twiggs

twiggs Medlem

Det undrar jag också, den är onekligen lik en prioritetstag vilket säkerligen kan ställa till det då troligen inte alla som har den på väskan är föremål för att få en "riktig" prioritering av väskan.

Ställer en följdfråga: Har ni som fått den haft en biljett/kort som ger tillgång till prioriterad bagagehantering?

Om ni inte har haft det så har ni troligen svaret där!

9. lnixon

lnixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man kan ju tänka sig en grumpig bagagehanterare som tänker "Vafan försöker de med nu då? Det här går vi inte på!"

10. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur tänkte du nu? Jag har väldigt svårt att se hur bagagehanterarna skulle kunna avgöra om en resenär taggats felaktigt eller inte. På vilket sätt skulle bagagehanterarna kunna veta vilken biljettklass eller status en passagerare rest i? :confused:

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!