Senaste nytt

Försov mig med KLM

Dr. Miles

Expert
Jag tror faktiskt inte att ens vanliga "fullt flexibla" biljetter som KLM, SAS m fl säljer på sina webbsidor är tillräckligt flexibla för att få rubba ordningen om sekvens.

På riktigt dyra biljetter kan man boka av/omboka gratis och dessutom i högre kabinklass, så i slutändan blir det ändå ganska flexibel.
Det finns dock många biljett(fare basis) har särskilt villkor för No show (t ex försovit sig och inte dyker upp till check in förran det stängs).
 

twiggs

Medlem
På riktigt dyra biljetter kan man boka av/omboka gratis och dessutom i högre kabinklass, så i slutändan blir det ändå ganska flexibel.
Det finns dock många biljett(fare basis) har särskilt villkor för No show (t ex försovit sig och inte dyker upp till check in förran det stängs).

Jo visserligen, men det har ju ingenting med sekvens att göra vilket var det jag skrev om. :)
 

Dr. Miles

Expert
Jo visserligen, men det har ju ingenting med sekvens att göra vilket var det jag skrev om. :)

Jo, riktig flexiblea biljetter kan man ändra även om flyget har avgått. (t ex missat flyg)
Om man missar första flighten med sådan biljett blir det ofta omräkning (revalidation) av fare:n och får en ny biljettnummer.
 

twiggs

Medlem
Jo, riktig flexiblea biljetter kan man ändra även om flyget har avgått. (t ex missat flyg)
Om man missar första flighten med sådan biljett blir det ofta omräkning (revalidation) av fare:n och får en ny biljettnummer.

Det där ligger helt utanför mitt kunskapsområde.

Jag vet bara att inte var möjligt att flyga utanför sekvensen på en fullt flexibel C-klassbiljett köpt på SAS hemsida, när jag försökte sist.
 

Dr. Miles

Expert
Eller ja, så flexibel som SAS ville ge skev av att den var kanske jag ska tillägga.
Du har inte missuppfattat. Biljetten måste användas i skriven ordning.
Det som jag vill säga är att på flexibla biljetter kan man göra en ny biljett igen (revalidation/reissue), därför kan man lösa problem som t ex missat flyg pga försovit sig.
 

Randy Marsh

Medlem
En fullt flexibel biljett är enligt mig en biljett som går att omboka kostnadsfritt när som helst och som ger 100 % återbetalning vid no-show. Allt annat är semi-flex imho.
 
Toppen