Det osmidiga från KLMs sida här är väl att det inte gick att betala mellanskillnaden i pris och hålla biljetten vid liv. Att tjäna pengar på att folk inte flyger är inte en långsiktig strategi för ett flygbolag.
Jag tror faktiskt inte att ens vanliga "fullt flexibla" biljetter som KLM, SAS m fl säljer på sina webbsidor är tillräckligt flexibla för att få rubba ordningen om sekvens.
På riktigt dyra biljetter kan man boka av/omboka gratis och dessutom i högre kabinklass, så i slutändan blir det ändå ganska flexibel.
Det finns dock många biljett(fare basis) har särskilt villkor för No show (t ex försovit sig och inte dyker upp till check in förran det stängs).
Jo visserligen, men det har ju ingenting med sekvens att göra vilket var det jag skrev om.
Jo, riktig flexiblea biljetter kan man ändra även om flyget har avgått. (t ex missat flyg)
Om man missar första flighten med sådan biljett blir det ofta omräkning (revalidation) av fare:n och får en ny biljettnummer.
Du har inte missuppfattat. Biljetten måste användas i skriven ordning.Eller ja, så flexibel som SAS ville ge skev av att den var kanske jag ska tillägga.
Eller ja, så flexibel som SAS ville ge skev av att den var kanske jag ska tillägga.