Senaste nytt

Förslag till förlovningsresemål

JacobGBG

Medlem
Precis som topic säger... det är dags nu.

Min lilla plan så här långt är att göra lite diskret koordinering med sambons chef och sedan bara överaska kvällen innan avfärd (det är lönlöst för mig att packa åt henne).

Frågan är vart man ska ta vägen och iochmed att vi är på BC.se så är resan lika mycket en het fråga.
Tidsbudgeten ligger på 4st semesterdagar så Asien bortom Dubai känns avlägset.

Mitt default val är NYC är i December pga den magiska stämning det är där då. Alternativt i Januari då priserna faller som en sten (även om budget är tilltagen för ett sånt här event så är den inte oändlig då vi samtidigt spanar hus). En nackdel är förstås att det finns inte så mycket superroliga direktflyg i C till NYC från Sverige, inte för att direktflyg är ett krav.

Vad tror ni?
 

jimmy_h

Medlem
SAS nya business lanseras väl i Jan? Den till NYC alt till någon av de nya destinationerna från Stockholm äR väl inte helt fel.
Söderhavet och Aitutaki är som du skriver lite väl långt för en 4 dagarsresa
 
Jag förlovade mig på Aitutaki :)

NYC är riktigt najs såklart men kanske ska du sikta på något mysigt och lite mer avskiljt? Vingård i Valpolicella norr om Verona?
 

rlager

Medlem
Precis som topic säger... det är dags nu.

Min lilla plan så här långt är att göra lite diskret koordinering med sambons chef och sedan bara överaska kvällen innan avfärd (det är lönlöst för mig att packa åt henne).

Frågan är vart man ska ta vägen och iochmed att vi är på BC.se så är resan lika mycket en het fråga.
Tidsbudgeten ligger på 4st semesterdagar så Asien bortom Dubai känns avlägset.

Mitt default val är NYC är i December pga den magiska stämning det är där då. Alternativt i Januari då priserna faller som en sten (även om budget är tilltagen för ett sånt här event så är den inte oändlig då vi samtidigt spanar hus). En nackdel är förstås att det finns inte så mycket superroliga direktflyg i C till NYC från Sverige, inte för att direktflyg är ett krav.

Vad tror ni?

Gjorde en liknande överraskning för min fru. Hade hittat på att vi skulle resa till Köpenhamn och överlämnade en liten reseplan med fina bilder från köpehamn etc. vid en middag hemma. Bokade sedan Arlanda Vip och väl framme på Arlanda Vip vid frukosten berättade jag att vi minsann inte alls skulle till Köpenhamn utan till NYC i Business. Mkt lyckad överraskning. Skulle helt klart satsa på NYC i december. Magiskt och man klarar det på 4 dagar. Ett annat alternativ är Hong Kong med alla bra restauranger och lyxiga hotell.
 
A

Aurora

Guest
Som dame vil jeg heller si: gillar hun noen spesielle landskap eller byer? En storby trenger ikke være det ultimate, kommer helt an på personen :) Hvis vi vet noget mer om henne vil det være enklere å gi gode tips. For meg hadde f.eks en tur til Færøyene, Shetland eller Grønland, så vel som Island, Dolomittene (Italia) og slikt vært en helt fantastisk tur. Ikke New York.. hehe. Så man er jo forskjellige :)
 

Stefan62

Medlem
Satsa på något avskilt med förutsättning att få en fin inramning - både New York och Dubai går bort i det fallet. Själv förlovade jag mig på Bali, men det var under en lite längre resa.

Varför inte satsa på något annorlunda - Island/Reykjavik eller varför inte Gasthof Hubertus i Balderschwang.
 

JacobGBG

Medlem
Tja, jämställd som jag är så skulle jag hävda att det hela handlar ju om bådas våra önskningar och inte bara hur hon skulle vilja ha det. Där kryper NYC in också som är min favoritstad och det finns lite historik för henne där också.

Men idéerna kring lite mindre ställen kan helt klart vara intressanta. Tidsrymden ligger någonstans. Dec-Mars så det är stads- eller alpdestinatoner som känns mest lämpade.

Paris är förstås också en klassiker, men jag kan inte stan för fem öre.

Gjorde en liknande överraskning för min fru. Hade hittat på att vi skulle resa till Köpenhamn och överlämnade en liten reseplan med fina bilder från köpehamn etc. vid en middag hemma. Bokade sedan Arlanda Vip och väl framme på Arlanda Vip vid frukosten berättade jag att vi minsann inte alls skulle till Köpenhamn utan till NYC i Business. Mkt lyckad överraskning. Skulle helt klart satsa på NYC i december. Magiskt och man klarar det på 4 dagar. Ett annat alternativ är Hong Kong med alla bra restauranger och lyxiga hotell.

Något sånt här upplägg har jag definitivt också gått och tänkt på.
Problemet är att vi båda har obefintlig semester kvar frma till April nästa år. Så alla förslag på att komma bort innan dess blir lite väl misstänksamma. Därför går jag lite mer på surprisevinkeln.

Men HK på 4 semesterdagar? Även i kombination med helg så känns det som det bara blir 3 heldagar.
 

agehall

Medlem
SAS nya business lanseras väl i Jan? Den till NYC alt till någon av de nya destinationerna från Stockholm äR väl inte helt fel.

Men SAS börjar med A340-maskinerna och de utgår från Köpenhamn, så det blir inte direkt. Dessutom kör de väl inte A340 CPH-EWR, eller?
 
Toppen