Förslag/råd angående val av bonusprogram

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Mikeswede, 14 December 2014.

1. Mikeswede

Mikeswede Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej alla vänner på BC. Skulle behöva lite förslag/råd gällande val av bonusprogram. Kommer med början 1/1 2015 ändra mitt resande en del pg av nya jobb uppgifter. Jad är idag EBG samt Aegan gold. Jag utgår från landvetter/GBG

Mitt planerade resande nästa år:

5 t&r till Helsingfors ekonomy eller billig business (pris typ SAS plus)
    1 t&r St Petersburg ekonomy eller billig business (pris typ SAS plus)
    1 t&r Moskva ekonomy eller billig business (pris typ SAS plus)
    2 t&r Minsk ekonomy eller billig business (pris typ SAS plus)
    4 t&r Paris ekonomy eller billig business (pris typ SAS plus)
    2 långresor till Asien då följande länder skall besökas. Dubai, Thailand, Kina och Sydkorea. Alla resor över 5 h i Business annars economy.

Vad som är viktigt för mig är fast track, lounge acess samt att få ihop poäng till bonusresa. Bonusresa går oftast till Sydost Asien/Oceanien/Australien, alltid i Bussines.

Hoppas på er eminenta hjälp

2. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter som en hel del flighter med Finnar -> kika på British Airways Exec club. Kan du styra upp en av Asienresorna i Business med British Airways så når du då lätt British Airways Silver (motsvarar Star AllianceGuld).

Nackdelen med British Airways är att det är höga skatter på bonusreorna. Fördelen är 2-4-1 vouchern på British Airways Visakortet. Och att poängen "aldrig" försvinner från kontot.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!