Senaste nytt

Förslag på SJ Prio svart förmåner som kompensation för gratis WiFI

Flood

Medlem
Tyvärr försvinner den förmånen i princip när 90% av alla resebutiker stängs ner.

Sant. Men, det brukar väl iofs bara vara i Sthlm, Gbg och Malmö som det är några köer att gå förbi (vilket förklarar nedläggnignen av övriga butiker). Så förmånens värde består till en del...
 

JoelG

Medlem
Sant. Men, det brukar väl iofs bara vara i Sthlm, Gbg och Malmö som det är några köer att gå förbi (vilket förklarar nedläggnignen av övriga butiker). Så förmånens värde består till en del...

Ska tilläggas är att resebutikerna blir kvar på Arlanda och i Sundsvall också. Troligen av strategiska själ då konkurrens kommer ske mellan Sundsvall och Stockholm inom kort och för att Arlanda är den nationellt största flygplatsen i Sverige.
 

ChabbeT

Medlem
Hej.
Jag tycker man som Svartmedlem borde få en check på 50:- i bistron så man kan få en macka eller motsvarande med den vaa drycken man annars får gratis.
 

etnoy

Medlem
Hej.
Jag tycker man som Svartmedlem borde få en check på 50:- i bistron så man kan få en macka eller motsvarande med den vaa drycken man annars får gratis.

Har svårt att tro att SJ skulle vara så generösa, så mycket drar inte svarta resenärer in. Däremot tycker jag absolut att vi ska ha mycket mer data på surfen.
 

postlund

Medlem
Jag tackar för all BC input och har nyligen delgivit SJ Prio följande förslag på förmåner på Svart-nivån (SJ tackar för de "jättebra" förslagen och har sett till att de kommit ansvariga till del):

- Blockerat säte dvs sätet bredvid din plats blockeras om tåget inte är fullt
- Ingen eller högre gräns för fri surf, t ex 500 MB istället för 200 MB
- Gratis frukt och vatten (i tillägg till kaffe) i bistron
- 25-50% fler prio poäng
- Uppgradering till 1:a klass (mot poäng och kanske ett par fria u/g per år)
- Möjlighet att ta med en lounge-gäst som du reser tillsammans med men som inte har prio
 
Toppen