Senaste nytt

Förslag på nya ölsorter ombord SAS

gdaily

Medlem
För mig är det självklart att man INTE serverar amerikanskt öl ombord. Det av flera anledningar a) jag är vurmare för allt lokalt (ogillar den oikofobi som breder ut sig mer och mer), b) det finns tillräckligt med "onödigt" från väster och c) Amerikansk IPA är i mina ögon en väldigt tråkig historia (som det mesta från US). Ölen är alldeles för "clean" och tillrättalagd dvs känns konstgjord utan själ även om den är väldigt "IPig".
Lokalpatrioismen gäller inte bara drycker utan allt. Jag skulle med lätthet lägga det som krävs extra på en biljett för att få t.ex lamm från österlen, kött från Willy Ohlsson, ost från glimmeberga, mjölk från lillhärdal, öl från remmarslöv osv osv.
Bestik från rustika på österlen, tallrikar och linnen från Huaröds antik, glas från glasriket, hummelsalt från gotland osv osv.
Låt amrisarna ha sina grejjer "over there" och låt oss få ha våra som vi kan känna stolthet över.
Å för guds skull - tag bort Carlsberg, Tuborg och andra avarter som Heinekken.
Jag förstår det omöjliga i logistiken, men jag skulle extremt gärna se skandinaviskt hantverksöl (och mat osv) på flyg från skandinavien och dit från USA/Japan på hemvägen. Tyvärr räcker väl inte sådana saker för att konkurrera på flygmarkanden, även om det skulle få mig att välja bolag A före bolag B på marginalen.
Annars håller jag med dig fullständigt, en av orsakerna att jag vill flytta till Åland.
 

Timpa

Medlem
Dugges, Ocean, Poppel, Vega. Dessa hade varit fantastiska. Dessutom kommer Ocean nästan uteslutande i 0,5 l flaskor med läckra etiketter. Då kan de ha kvar tre glasgränsen :)
 

Homer

Medlem
k%C3%A5t%C3%B6l_bild.JPG


Kåtölet slut efter rusning till Systembolaget | Aftonbladet
 
Toppen