Senaste nytt

Förslag på ny hotellkedja åt företaget? 300 nätter i Stockholm/Göteborg/Malmö

agehall

Medlem
Personligen gillar jag Radisson. Det är ju inte direkt budgetklass på det, men de har bra service och finns väl på alla ställen OP ville ha hotell på.

Min fru kör dock Choice Hotels då hon reser mer inom Sverige och till många orter där det inte finns Radisson.

Min erfarenhet av hotell i Sverige är att Scandic är hit/miss, de kan vara jättebra eller ursunkiga. BW är BW, kan man undvika dem så gör jag gärna det, oavsett var i världen det är. Elite verkar helt OK, men jag har bara bott någon enstaka natt på dem. Choice är oftast rätt OK om man inte väljer deras allra billigaste hotell, ofta med lite personlig touch både på service och bemötande.
 

agehall

Medlem
Jaha, ska det finnas i Kista så har du väl Mr Chip och Scandic att välja på. Båda suger nog ungefär lika mycket. Om Akalla är OK finns även ett Ibis.

Du får nog välja, vill du ha bra hotell eller ett som ligger i Kista? Det är ju inte direkt svårt att ta sig till Kista om man bor centralt i city, antingen via pendeltåg eller T-banan, blå linje.
 

Marcus01

Medlem
Ajdå, att få in ett decent hotell i Kista pajjar ju hela upplägget. Kan ni inte flytta kontoret istället ;-)? Scandic kan ju vara både heaven and hell, jag håller med Agehall, lobba för ett cityhotell (Radisson Waterfron tex) nära T-bana och pendel så får ni en optimal lösning.
 

agehall

Medlem
Även om det fanns ett bra hotell i Kista, så är det ju öken att bo där. Visst, Kista Galleria kan väl vara skoj en kväll, men vad gör man sedan?
 

agehall

Medlem
Med "bo där" menade jag "bo på hotell där". Bor man där mer permanent är det nog inte så farligt att ta sig iväg till stan om man känner för det, men bor man på hotell i kista tror jag det känns jobbigare att åka in till stan på kvällen, för att inte tala om att ta sig tillbaka.

Jag har inte själv bott i kista, men vi var väldigt nära att köpa en lägenhet där. Enda anledningen att det inte blev så var att vi sprang på ett riktigt fynd ute i hässelby. Annars hade vi säkert bott och trivts i kista.
 

palmen

Moderator
Även om det fanns ett bra hotell i Kista, så är det ju öken att bo där. Visst, Kista Galleria kan väl vara skoj en kväll, men vad gör man sedan?

Man besöker någon av studentpubarna och dricker billig fin-öl. En av pubarna har ett av Stockholms (räknar in Kista till Sthlm) bästa utbud på Flying Dog om man nu tycker om deras öl.


@Marcus01, Lite offtopic kanske. Men lägger jag bara en order på 10 aktier i min depå så kommer ett kort? Kan man få det bekräftat på något vänster?

Kan bekräfta att det fungerar, kortet kom efter 1-2 månader.
 
Toppen