Senaste nytt

Förslag på lyxhotell i Bangkok?

johisco

Medlem
Lätt Mandarin Oriental, pga en kombination av atmosfär, historia, afternoon tea, cigarrlounge, läge vid floden, LV shoppen utanför, bra mat. Som sagt det finns bättre moderna lyxhotell upplevelser, men en kombo av det ovannämnda gör det till ett lätt val i mina ögon. Dock har jag en förkärlek till kolonialhotell.

No offense men skönt att smaken är som baken ;)
Louis Vuitton-shop, cigarrlounge och afternoon tea är inget vi går igång på så kanske lutar åt något annat då.

Mat och vin är iofs ett stort intresse men känner nog inte att Thailand är rätt ställe för att plocka in lite bättre viner ute på krogen. Tror det lutar åt Singha på den här resan...
 
Beror på väldigt mycket vad du tänker göra. M-O och Shangri-La står framför floden, och Peninsula på fel sida av floden. Det kommer alltid ta länge att åka in till "stan" med taxi. Om du tänker främst hänga på hotellet, är M-O och Peninsula starkt rekommenderade. Om du vill hellre vara nära restauranger och shopping, skulle jag rekommendera att välja något annat. BTS:n är bra i Bangkok, och det är alltid trevligt att gå någonstans nära. St Regis har superb hardware, men jag skulle inte bo där utan platinum-status. Annars är Sofitel Sukhumvit på bra läge, samt Siam Kempinski (på annat håll) osv.
 

Per N

Medlem
Inte för att jag provat alla lyxhotell i Bangkok men relativt många. Väger man in pris, läge, pool, service och allmän trivsel så hamnar Sheraton Grande Sukhumvit väldigt högt på listan. Shopping utanför dörren, direktanslutning till BTS och tunnelbana. Jag brukar vara relativt ofta i Bangkok och enbart i semestersyfte och då är poolen viktig. Sheratons pool är helt klart en av dom trevligare med aktiv pool personal och bra mat. Det finns ett ganska bra medlemskap man kan köpa (Grande Club) om man räknar med att spendera en del pengar på mat och dryck.
 
Toppen