Förslag på hotell vid Art Deco District eller Ocean Drive vid Miami Beach

Diskussion i 'Hotell' startad av flapps, 6 April 2012.

1. flapps

flapps Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej

Jag och frun skall resa till New York i Juni och vi tänkte dra ner ett par dagar till Miami. Har då ingen koll på var man skall bo, men vi tänkte runt art deco district eller ocean drive kanske? Skulle bli fantastiskt glad om det är någon som varit där som kunde ge lite förslag. Ett stort tack på förhand....

/flapps

2. Vi åker till Chicago imorgon för att sen avsluta resan i Miami Beach.
    Vi bokade ett hotell som heter Grand Beach Hotel som verkade väldigt nice och inte så jättedyrt.
    Jag kan rapportera om hur det var när vi är tillbaka.

3. flapps

flapps Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser riktigt trevligt ut :D Priset var ju helt ok och hotellet är ju hyfsat nybyggt 2009. Du får gärna berätta hur det var-
    Tack för tipset .

/flapps

4. ARN-MIA

ARN-MIA Medlem

Hur mycket vill du max betala per natt? Har ni tillgång till bil?

5. flapps

flapps Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej

Tänkte runt sisådär 2000-2500 SEK kanske. Bil kommer jag definitivt att hyra där.

/flapps

6. segra

segra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Doubbletree Surfcomber är bra. Har du gold status på Hilton ingår dessutom frukost. Läget är riktigt bra.

7. flapps

flapps Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, jag har guld status så det kan ju vara ett bra alternativ. Skall kolla på det nu :D
    Tack för tipset.

/flapps

8. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    South Beach kryllar ju av läckra hotell! Bodde senast på The Albion. Gillar du arkitektur kan det rekommenderas varmt även om det finns bättre ställen!

South Beach Miami Hotels

1 person likes this.
  9. ARN-MIA

ARN-MIA Medlem

På den summan kommer du en bra bit så jag tar bara upp hotell som ligger på Miami Beach. Skulle du dock känna att du vill dra ned kostnaden för boendet så ska du ta ett hotell som ligger vid Ft Lauderdale Beach. 20 minuter bort med bil från Miami Beach och mycket trevligare område. Närmare till shopping malls och övriga aktiviteter.

Miami Beach:
    The Betsy Hotel 2000 kr natten (Bra restaurang i byggnaden, hotellet öppnade 2009)
    The Angler's Boutique Resort 1800 kr natten (Bra läge och populärt hotell som öppnade 2008)
    The National Hotel 2000 kr natten (Hotell som har några år på nacken, men läget polen och närheten till stranden är optimal)

Man ska komma ihåg att det finns en anledning till varför alla rum på Miami Beach är små, dåligt isolerade och inte så många. Staden ställer hårda krav på att man inte får göra något speciellt med byggnaderna då detta är Art Deco området.

Om man inte vill riskera att hamna på ett part party hotell så skulle jag välja Ft Lauderdale Beach där de stora kedjorna håller till. Nya hotell med stora rum och väl isolerade rum.

Undvik Clevlander och Surfcomber då dessa hotellen ingår i MTV summer break. Eller undvik alla boutique hotell då de fylls med college studenter under sommaren.

Hade jag haft 4 dagar i Miami så hade jag tagit en natt på Miami Beach och sen resterande i Ft Lauderdale. :)

10. W Hotel
    Dyrt som fan, men jäkligt fint och fantastisk service.
    (och med i SPG så du får massa poäng på det :)

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!