Senaste nytt

Förslag på hotell i London över påsk, någon som testat Hotel Charing Cross?

PG

Medlem
Kommer att befinna mig i london över påskhelgen med frugan och ingen av oss har någon större erfarenhet av staden. Enda hotellstatus jag har är nordic choice och tillgängliga hotell via dem verkar ju inget vidare. Har googlat runt lite och hittat hotel Charing Cross, någon som bott där och kan ge ett omdömme. Annars tacksam för tips, max 2500 natten.
 

Teddulin

Medlem
Vill tipsa om Hotel ME London (336-337 Strand). Ett riktigt häftigt hotell med urläcker inredning/design. Vi åt på den ena av hotellets två restauranger; STK, fantastisk köttrestaurang!! Ganska dyrt men värt pengarna. Hotellet har en ruggigt fräsch rooftop bar som Londons partyelit verkar vallfärda till. Vill man ha lugn och ro så finns det bättre alternativ men annars är detta ett klockrent hotell.
 

sembl

Medlem
Vill tipsa om Hotel ME London (336-337 Strand). Ett riktigt häftigt hotell med urläcker inredning/design. Vi åt på den ena av hotellets två restauranger; STK, fantastisk köttrestaurang!! Ganska dyrt men värt pengarna. Hotellet har en ruggigt fräsch rooftop bar som Londons partyelit verkar vallfärda till. Vill man ha lugn och ro så finns det bättre alternativ men annars är detta ett klockrent hotell.

Har varit ett av mina vattenhål sedan det öppnade. Det finns även en mycket trevlig champagnebar 5 min promenad därifrån som är fantastisk att starta på innan man smiter upp en varm sommardag för cocktails.
 

Teddulin

Medlem
De fyra hotell i London som jag har bott på rankar jag på följande sätt.

1. ME LONDON
2. SOFITEL, ST JAMES
3. HILTON PARK LANE
4. LE MERIDIEN PICADILLY
 

kungcarl

Medlem
Rekommenderar Hotel Verta. Ganska litet men mycket snyggt hotell. Gillade det skarpt vid ett besök för två år sen.
+ Rymliga rum
+ Prisvärt
+ Chaufförservice
+ Bra frukost
+ TV i badkaret (passar en badfanatiker mycket bra)

- Läget kan vara ett problem. Ej promenadavstånd till "city"
- Området är väl inte det mest ögonsköna och spännande.

Länk: Modern London Hotel | Battersea Hotel | Hotel Verta
 

Gurkan

Medlem
Jag måste lägga in min favorit. The Savoy. Strålande service och ligger otroligt bra!

Conciergen där kan verkligen hjälpa dig med allt!
 
Toppen