Senaste nytt

Förslag på destination för nyårsresa

Dr. Miles

Expert
Det spränger budgeten med ca 1.000 SEK men till Lagos, Abuja, Accra i Västafrika kostar det runt 6.000 SEK inkl. skatter med Turkish Airlines (dock jag har kollat platstillgång på ITA Matrix, vilket man inte kan lita på när det gäller Turkish Airlines...) under jul & nyår. Det är i alla fall varmt där.
Sedan om det är intressant resmål för @jimmy_h vet jag inte.
 
Last edited:

PG

Medlem
Det spränger budgeten med ca 1.000 SEK men till Lagos, Abuja, Accra i Västafrika kostar det runt 6.000 SEK inkl. skatter med Turkish Airlines (dock jag har kollat platstillgång på ITA Matrix, vilket man inte kan lita på när det gäller Turkish Airlines...) under jul & nyår. Det är i alla fall varmt där.
Sedan om det är intressant resmål för @jimmy_h vet jag inte.

Ja...väst afrika är just rätta stället att åka till nu !! :)
 

jimmy_h

Medlem
Tack för alla tips! Det finns säkert riktigt bra pärlor att besöka under nyåret, problemet är att finna dom.
Hotell löser sig alltid på något sätt och jag har inget emot att betala upp till 1500 per natt om hotellet är bra. Däremot är jag inte intresserad att betala 10-15.000 för ekonomi till Miami (motsvarar First/Business med USairways poäng) bara för att det är dit majoriteten åker
 
Det spränger budgeten med ca 1.000 SEK men till Lagos, Abuja, Accra i Västafrika kostar det runt 6.000 SEK inkl. skatter med Turkish Airlines (dock jag har kollat platstillgång på ITA Matrix, vilket man inte kan lita på när det gäller Turkish Airlines...) under jul & nyår. Det är i alla fall varmt där.
Sedan om det är intressant resmål för @jimmy_h vet jag inte.
Kan være man kan nøjes med en enkelt billet hvis man vælger Vestaftika :eek:
 

Treo

Medlem
Sydeuropa med LH/LX/OS-businesserbjudande (under 5000:- t.o.r. till exv BCN, PMI, FCO) borde vara svårslaget, möjlighet till champagne inte bara vid 12-slaget :).
 

Palazzi

Medlem
Jag säger Funchal, som vanligt. Finns för ca. 5.000kr T/R med TAP.

Dock kan jag tycka att det känns lite tokigt att boka resa dit då, när det normalt kostar hälften. Men vill/måste man åka just under nyår så :) . Charter kan man få för under 4.000kr ibland (svära i kyrkan) på fina 4-stjärniga hotell.
 
Toppen