Förslag på biljett med Spanair till Alicante

Diskussion i 'Star Alliance' startad av GillBates, 29 November 2011.

1. GillBates

GillBates Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sitter och planerar en resa med familjen till Alicante till sommaren. Hittar en resa från ARN via BCN till ALC med Spanair i bokningsklass Z (drygt 2000kr tor). Om jag tittar på Aegean Miles&Bonus så verkar det som att Z inte ger några miles, kan detta verkligen stämma? Jag är på jakt efter *A guldkort i första hand, men tänkte kanske låta barnens miles gå in på BMI i familjepotten. Är det någon som har förslag på fiffig flygbiljett från arn eller helst got till alc som kan ge lite miles.

2. 090034208

090034208 Medlem

Land:
    Finland Finland
    Bokningsklass Z hos Spanair krediteras med 100% intjäning till Aegean Miles&Bonus. Det är inte Businessclass hos Spanair utan Economy

3. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Glöm inte att Spanair använder Optiontown och att du kan uppgradera din biljett...

4. Marcus01

Marcus01 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Försök få till en uppgradering. Eco hos JK är TRÅNGT!! Jag fick igenom en uppgradering via Optiontown och det är stoooor skillnad i benutrymme. Stolarna är lika värdelösa men ändå, dessutom får du ju fler poäng!

5. Bonden

Bonden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min värsta 2 timmars tripp var med JK, ekonomi som ger enormt trånga säten (jag är normallång) plus att jag lyckades boka en plats där det inte gick att luta sätena, något som personen som satt framför mig gladeligen gjorde. 737:an vi åkte med kändes dessutom ordentligt sliten..

Nu var resan väldigt kort, men jag skulle definitivt inte rekommendera någon annan att åka ekonomi med spanair..

6. bjolib

bjolib Medlem

Hmm, Spanair 737? Trodde inte dom hade några:)

7. Bonden

Bonden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ahh.. Du har helt rätt, det var ett a320!, rad 11...
    *Pinsamt*

8. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag brukar flyga SAS till ALC och SAS börjar väl flyga direkt till ALC från ARN nästa år? Det har känts som mycket bättre val än Spanair om man säger så...

9. GillBates

GillBates Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för svaren. Jag skall absolut titta på SAS istället. Jag har aldrig provat Optiontown, men är det alla bokningsklasser som kan resultera i en uppgradering (eller beror det aktuellt flygbolag). Om vi är 4 pers som åker blir det väl dessutom svårare att få till en uppgradering eller kan man ställa så att antingen alla får eller ingen?

10. 090034208

090034208 Medlem

Land:
    Finland Finland
    SAS erbjuder inte uppgradering via optiontown på Europarutterna, endast intercontinentalt.
    Om du bokar Spanair så kan du försöka med optiontown, alla personer som finns i bokningen måste uppgraderas, dvs alla blir uppgraderade eller ingen. Har många gånger uppgraderat min familj(4 pers) via OT på Blue1 och dom har gått igenom.

Alla bokningsklasser(även dom riktigt billiga) kan uppgraderas. Om du lyckas med Spanair så blir din nya bokningsklass J, vilket betyder 200% intjäning både till Eurobonus & Aegean Miles/Bonus

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!