Senaste nytt

Förslag: Destination Hong Kong– inofficiell guide för medvetna

For our day-to-day food needs, we eat at localeChain eateries. Here are some examples.

This place is called Tsui Wah.

This place is called Cafe de Coral

There is a famous local eatery called Australian Dairy Company. Long lines! And the servers are famous for being rude.
 
Our Most Recent trip, we visited the Ocean Park, Which was quite nice. You can spend the whole day there. Here is my blog post - Guitar 123 Singapore Food and Travel Blog! : Ocean Park, Hong Kong - Part 1 - Travel to Ocean Park, Cable Car Ride, Whirly Bird, Bumper Car

Just some highlights. We took this whiry Bird ride with our kids and I was giddy after that. Views were good though.

For good views, but without the thrill of a whirly bird, take the Hong Kong Tower.

Oh, don't forget to visit the Pandas if you go to Ocean Park!

Yes, the cable car ride up was very scenic too.
 

Direktorn

Medlem
Tips för snabbt besök önskas!

Har aldrig varit i Hongkong tidigare. Landar 8/8 kl 14:40 och åker vidare till BKK 21:20. Åker på Cathays och dr Miles businessdeal. Nu till frågan, vad hinner man se på 5 timmar? Vad bör man se och hur kommer man snabbast och enklast in till Honkong och den platsen? Behöver BC samlade expertis för att "göra"Hongkong på 5 timmar
 

andersl

Medlem
Kan det vara en kul grej att besöka Ozone Bar? För utsikt och fika lite mitt på dagen? Är baren öppen?

Öppnar 15.00 på lördagar, kan vara trevligt om klart väder, annars ser man inte alltför mycket.
Annars så vart M Bar på Mandarin Oriental utnämnt till en av världens 30 bästa barer nyligen, kommer dock inte var jag såg det och har inte varit där själv ännu.
 

Direktorn

Medlem
Öppnar 15.00 på lördagar, kan vara trevligt om klart väder, annars ser man inte alltför mycket.
Annars så vart M Bar på Mandarin Oriental utnämnt till en av världens 30 bästa barer nyligen, kommer dock inte var jag såg det och har inte varit där själv ännu.

Hinner vi in dit? Hur åker man snabbast?
 
Kan det vara en kul grej att besöka Ozone Bar? För utsikt och fika lite mitt på dagen? Är baren öppen?
Man skal besøge baren kl. 19:30 så man sidder ned og har noget i glasset når A Symphony of Lights starter!

IMG_0066.JPG


IMG_0118.JPG


IMG_0127.JPG


IMG_0132.JPG


IMG_0139.JPG
 

Johanna

Medlem
Blir helt överraskad Jag hade fått för mig att det inte fanns några bra stränder i Hong Kong. Men på bilderna här verkar det finnas helt ok stränder.

När vore bästa tiden att åka om man även vill göra lite av dom vandringarna som Roy visar och kanske bada lite och uppleva stad?
 

andersl

Medlem
Det hinner du, ta Airport Express till Kowloon station om du ska till Ozone (100hkd för same day return), och sen taxi.
 
Last edited:

Direktorn

Medlem
Christian. Såklart förstår jag det. Nu är det dock så att vi bara har en kort stopover över dagen. Min fråga avser därför dagtid. Har du tips om det eller annat så vore det toppen.
 
Toppen