Senaste nytt

Förslag önskas: Economy till Nordamerika

palmen

Moderator
Vilka sitter inne med färska erfarenheter av Air Canadas Y-produkt?

Jag flög LHR-YVR för ca 6 månader sedan tor. Tyckte de hade en riktigt bra Y-produkt. Se till att välja de främre raderna i Y så får man mer benutrymme än de längst bak (A330). Blev tyvärr seatad i mittenraden vilket jag ogillar men inget att göra så mycket åt. Bra utbud på IFE och maten var bra. Hade turen att de 2 mittensätena var tomma trots att alla platser var uppbokade på ditresan, några missade onekligen flyget.
Nu har jag ingen TATL flygning att jämföra med i Y, har enbart flygit österut tidigare, men för att vara Y så fick jag bra valuta för pengarna i alla fall och har inget direkt att anmärka på.

-Gratis öl/vin (tror inte de har starksprit i Y men har aldrig frågat heller)
-Nästan alla bokningsklasser ger 100% till EB (endast riktigt billiga biljetter inom Nordamerika samt några få klasser på long-haul ger inte det)

Jag fick både whisky och gin och tonic så starksprit kan man få.
100% intjäning till EB uppskattades också väldigt mycket :)
 
Vilka sitter inne med färska erfarenheter av Air Canadas Y-produkt?

Jag har flugit Y med Air Canada från London till Vancouver (A330) samt från Toronto till San Francisco (A320). Hade positiva upplevelser vid båda dessa tillfällen. Helhetsupplevelsen var väldigt standardartad (som ju Economy ofta är) med ett undantag - deras IFE är väldigt bra. Bra skärmar med fin upplösning, en veritabel uppsjö av filmer och (bra) dokumentärer.

I Economy är det som sagt ofta små grejer som skiljer och i AC´s fall står deras (i dagsläget) IFE ut.

Just my two cents så att säga.
 
AC har jag flugit en del med och har endast positiva upplevelser om deras Y produkt. Enda som är dåligt är att man inte tjänar något på att göra många stopp med *A, det var faktiskt anledningen till att byta till ST.

On-topic skulle jag nog föreslå att flyga med något av följande: MD11 dit och 747C tillbaka. Det blir nog endast KL som har det. Prova lägga upp rutten såhär: GOT-AMS-BRE-AMS-YUL, tillbaka med YUL-JFK-AMS-GOT om det så går. Eller varför inte testa GOT-AMS-LHR-BOS-DTW och DTW-BOS-DUB-AMS-GOT tillbaka?

Deltas 767 över Atlanten helt OK om du struntar i att ha en personlig IFE: det är en skinnklädd 2-3-2 konfig som har bra med pitch. MD11 är också en vinnare från tider då TATL flygresor var lite exklusiva.
 
Jag har flugit Y med Air Canada från London till Vancouver (A330) samt från Toronto till San Francisco (A320). Hade positiva upplevelser vid båda dessa tillfällen. Helhetsupplevelsen var väldigt standardartad (som ju Economy ofta är) med ett undantag - deras IFE är väldigt bra. Bra skärmar med fin upplösning, en veritabel uppsjö av filmer och (bra) dokumentärer.

I Economy är det som sagt ofta små grejer som skiljer och i AC´s fall står deras (i dagsläget) IFE ut.

Just my two cents så att säga.

Håller helt med. Det är nästan så att man blir lite missnöjd med att man kommer fram när man är mitt uppe i nån bra dokumentär! :)
 

rvarttinen

Medlem
Förra året hade vi en tripp bokad til JFK, men hamnade i YUL istället, ett dygn försenade. Det var stormen "Irene" som ställde till det med stängda flygplatser och annat. Kom till slut til NyC några dagar senare än planerat med första AC flighten från Montréal till La Guarda ... så, det blev några extra stopp - oplanerade - på vägen. På det hela blev det en av de mer upplevelserika resorna på senare tid.
Kuriosa: fick spendera mycket tid (vi räknade ut att det blev mer än 24 timmar) i AF:s lounge på CDG. Inte helt oangenämt.
 
Somehow i år var det ganska torrt med fina transatlantiska erbjudanden i ekonomi. Förra året var det flera som hade kampanjpriser på mellan 90-180 USD i baspris. Med skatt och avgifter kunde man komma undan för under 600 USD.
I år för under 700 finns endast resor till DUB.
Har ni sett något billigare än 200 USD i baspris?
 
Toppen