Senaste nytt

Förskottsbetala till SAS MC premium

JKS

Medlem
Fungerar det att förskottsbetala till SEB för att slippa höja kreditgränsen då jag har en planerad utgift som ligger cirka 10 k över min kreditgräns på 20 k?
 
Fungerar det att förskottsbetala till SEB för att slippa höja kreditgränsen då jag har en planerad utgift som ligger cirka 10 k över min kreditgräns på 20 k?
Även om det kanske kommer funka att göra så rent tekniskt så är det inte så kortet är tänkt att användas. Jag skulle därför istället ansöka om att höja din kreditgräns. Eftersom du i dagsläget har nästintill den lägsta kreditgräns så lär det inte vara några problem om du tidigare skött ditt konto. Det tar ca 5 minuter på telefon, sen är det klart. Lycka till! :)
 

JKS

Medlem
Tack för svar! Vill helst undvika ny UC så lutar åt jag kör enligt Bankirens kommentar (gissar att jag läst kortvillkoren dåligt...)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Niclas.J

Medlem
Jag valde låg kreditgräns på mitt SAS MC och betalade därför in över 100k på mitt inför ett större köp, och det var inga som helst problem.

Däremot kan det vara en god idé att meddela kortutgivaren inför större köp, eftersom bedrägerispärr eller liknande annars kan slå in (om köper avviker från normalt mönster).
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Jag valde låg kreditgräns på mitt SAS MC och betalade därför in över 100k på mitt inför ett större köp, och det var inga som helst problem.

Däremot kan det vara en god idé att meddela kortutgivaren inför större köp, eftersom bedrägerispärr eller liknande annars kan slå in (om köper avviker från normalt mönster).
Det kan jag intyga, min pointearner ringde från utalandet när dom skulle betala 100k på kortet men nekades. Trots kredit helt ok för den summan.
Ringde in och dom sa att deras "normala" gräns är på 50k men dom justerade så gick det sen.
Jag brukar ringa innan till Amex men här missa/tänkte jag inte på det
 

Mr.cake

Medlem
Har betalat in 10-20k tidigare och legat på överskott med de summorna. Det var inga problem. Bli bara inte förvånad över att saldot visar negativt i mobilen (det ska vara så,när det är "plus" saldo).
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Once56

Medlem
Det är inga problem. Man tillåter inlåning på SAS MasterCard-korten.
Hade kontakt med SEB i denna fråga förra veckan. Har betalat in i förväg tidigare och det har fungerat utmärkt. Nu ville jag vara på den säkra sidan eftersom jul/nyårsresa för fyra personer skulle beställas. Enligt kundtjänst tillåter de inte extra inbetalningar längre (ändrat i våras) utan man måste höja krediten. Det blev till att höja kreditgränsen rejält. Dock gjordes detta snabbt under telefonsamtalet och jag har sänkt den igen efter att ha betalat in beloppet för resan till MC.
 

JKS

Medlem
Med risk om att hamna off-topic men hur resonerar ni kring ny kreditupplysning som sker vid höjning av krediten?
 
Toppen