Du åker SAS till Köpenhamn så sök upp SAS represention på IAD så löser det sig om det blir försenat.
Då så. Tack
Du åker SAS till Köpenhamn så sök upp SAS represention på IAD så löser det sig om det blir försenat.
Jag skulle ha behållit den ursprungliga biljetten. +5h på en flygplats är sällan kul. Men du väljer ju själv vad som passar dig bäst.
På Washington Dulles (IAD) finns det Lufthansa-lounge, Turkish Airlines-lounge och en bunte United-lounger. Som "lounge-tokig" hade jag gärna lagt 5 timmar i Uniteds Polaris-lounge i Chicago. Som "poäng-galning" hade jag heller inte haft något emot att missa ett anslutningsflyg i longhaul på en bonusresa, då finns ju chansen att man tjänar poäng på bonusresan och personalen brukar vara mottaglig för diverse routingförslag i sådana situationer.
Ibland får man ny bokningsklass, som kan ge poäng, när man ombokas, men det finns ingen garanti. Därför ska man alltid fylla i sitt frequent flyer nummer, även på bonusresor.Intressant vändning av "problemet". Gillar't. Men hur menar du med tjäna poäng på bonusresa? Får man poäng på den ombokning som eventuellt görs vid missad connection?
Minimum connection time är 1h30m för international to international på Washington Dulles (IAD). Det är med andra ord väl inom gränsen för vad som ska behövas. Sen kan saker och ting alltid gå fel med förseningar på flygplatsen som gör att man missar ett plan, men då har man rätt till ombokning då allt är på samma biljett.Tycker 1h50min känns för lite tid för hinna gå igenom US customs and immigration... finns så mycket som kan gå fel
1.Ditt plan är försenat.
2. Långa köer vid entry till USA.
Jag flög från Cancun till Baton rouge via Atlanta (tog 3h att komma igenom US customs and immigration) men Delta airlines bokade om mig gratis till New Orleans när jag missade flyget.