Senaste nytt

Försenat flyg till Stockholm, vad kan jag förvänta mig?

Sitter i OSD och flyget är en timme försenat. De delar ut vouchers på 100kr. Innan jag går o får min vill jag kolla vad ni tycker, vad kan jag kräva?
 

Gnopps

Medlem
100kr tycker jag är en bra ersättning för 1 timmes försening. Lagen säger bara att mat/dryck måste vara i relation till väntetiden.

Jag var en gång på ett 3h försenat flyg ARN-HEL där Blue1 delade ut måltidskuponger på runt 40 kronor vilket gjorde folk extra arga eftersom de fick knapp en chipspåse med de pengarna :) Jag satt i loungen å åt hela tiden å märkte den hätska stämningen först när jag kom till gaten.
 

Unicornone

Medlem
Hmm, tror jag flög upp till OSD med det flyget (SK070) försenad pga utbytt plan som fått tekniska problem. 1h10min sen från ARN ingen hundring utdelades där inte... Hade varit nöjd med en hundring om jag fått en med tanke på den relativt korta tiden, visst skulle det påverka en anslutning så har det ju större påverkan.
 
Ja jag hämtade ingen voucher. Ville mest kolla om det var så att de egentligen skulle erbjudit något annat/mer men försökte "fula" sig :)
 
Toppen