Försenat bagage SAS

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Fixter, 15 April 2016.

1. Fixter

Fixter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,jag kom precis till Luleå efter o vart på tjänsteresa och nu fick jag veta mitt bagage från Ängelholm inte kommit med utan beräknas väl anlända senare ikväll.

Har man rätt till ersättningar osv? Jag har ju inte betalat resan själv utan den står arbetsgivaren för, dock är ju dator, kläder osv på villovägar?

2. pswe

pswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    modigt att checka in dator....
    ersättning på hemväg är möjligt, men ganska ovanligt, men arbetsgivaren har väl förhoppningsvis köpt en vettig reseförsäkring till dig, annars inte mycket att hämta

agehall, Dr. Miles, Johanna och 1 annan gillar detta.
  3. JoelG

JoelG Medlem

Få bagaget samma dag på en hemresa skulle jag nog inte tro är möjligt, mer än att Jetpak levererar den hem. Tror det handlar mer om goodwill än rättighet ifall man får ersättning. Fick 100 EUR vid 1 dags försenat bagage på en resa från Barcelona till Stockholm via Oslo i SAS Plus.

Last edited: 16 April 2016
  4. Fixter

Fixter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick hem bagaget 4 timmar efter jag landat i Luleå! Vette fan om man orkar eller om de är värt o dra det vidare?

5. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det verkar ju vara riktigt bra skött. Jag skulle inte ens bry mig om att skriva ett klagomail...
    När min väska inte kommit med så har det alltid tagit minst 1 dag att få den levererad, ibland många dagar...

6. NotRyan

NotRyan Medlem

Bra hanterat av SAS, men checka in datorn???

7. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Man brukar väl inte få någon ersättning när det gäller försening av bagaget på hemresan?

8. Fixter

Fixter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Utav mina 150+ resor senaste 1,5 året är det första gången väskan inte är med,och ned dom inkonsekventa rutinerna i security avseende om dator ska tas ur skydd eller inte så checkar jag in den..iaf inom Sverige

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det fungerar bäst att vara konsekvent - dvs ta alltid ut datorn ur ev skydd. Då slipper man fundera.

olo gillar detta.
  10. Johanna

Johanna Medlem

Jag skulle aldrig våga checka in dator. För många jag hört som blivit av med den även om många även klarar sig. Inte värt chansen. Möjligtvis jobbdatorn där jag inte har något på hårddisken :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!