Senaste nytt

Försöker pussla ihop en flight till Johannesburg, hjälp!

Brandten

Medlem
Kanske en dum fråga (kommer en till i Turkish-tråden) men ska jag använda/anmäla mitt SAS Eurobonusnummer eller Lufthansas Miles & Mores-nummer när jag flyger ner? Eller kan jag använda båda och få poäng?
 

palmen

Moderator
Du kan bara använda ett bonuskort, då kan inte få poäng till flera. Vilket du väljer är upp till dig beroende på vart du vill ha poängen (kan ju vara olika intjäning på olika bokningsklasser)
 

Kricka

Medlem
Jag skulle nog använda mitt EBS-kort då dina flighter ju står som SK.
Kanske slipper du då motsvarande problem som ovan när det gäller
krediteringen av dina poäng ? Återigen problemet med codeshare..
 

Brandten

Medlem
Sådär, incheckad och klar på plats 60K till JNB. Resten av gänget sitter bak på plats 84J, H, K. :(
Blir spännande att se hur många EB-poäng det blir när man kommer hem. Misstänker att det blir under 1000 för hela resan. Synd att jag inte fick mitt COOP MerMera kort 1 vecka tidigare så hade hela resan betalats med det, så hade man fått några poäng där i alla fall.
 

Brandten

Medlem
Eftersom det av någon anledning inte gick att registrera mitt EB-kort vid bokningen så måste jag efterregistrera resan. Den skulle ge 3100 EB-poäng vilket inte var mycket att hurra för direct. Frågan är om jag ska efterregistrera mig hos Miles & More istället och därmed få batter utbyte av evt poäng? Flyger dock inte så mycket LH men 3100 poäng var ju löjligt!
 
Toppen