Senaste nytt

Försöker pussla ihop en flight till Johannesburg, hjälp!

Brandten

Medlem
Det funkar nog med SAS eftersom dom flyger till USA och Asien. Verkar inte fungera så bra med codeshare till Afrika. Kan naturligtvis försöka ringa igen.
 

Nemo

Medlem
Dubbelkollat och SAS igen men icke. De sa att LH lagt in någon restriction så jag endast kan välja när jag checkar in.
Tråkigt. Codeshare är ett gissel. Kanske går det bättre att ringa en vanlig vardag (icke mellandag) när de ordinarie är tillbaka och kan ta sig igenom codeshare-trasslet.
 

agehall

Medlem
Jag vet inte om det kommer att hjälpa. Codeshare är evil shit inom *A. Så som jag upplever det, så blir det alltid moment 22 då man bara slussas runt. Jag har en känsla av att SAS måste försöka hantera dessa som SK-flighter men då skriker deras system att det inte går. Och när LH försöker så skriker deras datorer att det inte är LH-flighter...
 

mha321

Medlem
Dubbelkollat och SAS igen men icke. De sa att LH lagt in någon restriction så jag endast kan välja när jag checkar in.
Det verkar ju helt logiskt att LH lagt in en restriction - de vill ju ha betalt för tjänsten... Däremot kan man tycka att LH borde kunna både ta betalt och faktiskt utföra tjänsten.
 

Brandten

Medlem
Det sa jag också men SAS hade lagt in en restriction på att LH skulle få ta betalt för extra tjänster när jag betalat SAS för biljetten. Haha
 

Brandten

Medlem
Ja att antingen lyckas med bedriften att alltid flyga business eller högre som "alla" här gör eller att börja flyga mer med mitt egna flygcert så kan jag flyga när och hur jag vill. :)
Hade dock tagit mer än 14h till JNB.
 

agehall

Medlem
Ja att antingen lyckas med bedriften att alltid flyga business eller högre som "alla" här gör eller att börja flyga mer med mitt egna flygcert så kan jag flyga när och hur jag vill. :)
Hade dock tagit mer än 14h till JNB.

Tänkte mer "undvik codeshare", men visst, flyga business eller first löser också (oftast) problemen.
 
Toppen