Senaste nytt

Försöker pussla ihop en flight till Johannesburg, hjälp!

Brandten

Medlem
Just det, om någon har kontakter eller vet hur jag redan nu kan boka plats hade jag blivit dig evigt tacksam. Hela flygningen utan fönsterplats hade förstört hela semestern för mig. :(
 

Alf

Medlem
Prova med att gå in på LH hemsida. Jag har bokat seating där, visserligen i C men det borde väl gå även i ekonomi.
 
Prova med att gå in på LH hemsida. Jag har bokat seating där, visserligen i C men det borde väl gå även i ekonomi.
De har åtminstone funktionalitet för det, men har aldrig testat att göra det i ekonomi. Kanske får du slanta några kronor för det, men det kan det ju vara värt för att slippa förstöra semestern :)
 

agehall

Medlem
Efter mycket om och men blev det följande bokning på sas.se (vilket förklarar SK flight fast det är LH hela vägen)

ARN - FRA 7/2 SK3677 (K)
FRA - JNB 7/2 SK3241 (K)
JNB - FRA 22/2 SK3242 (L)
FRA - ARN 23/2 SK3670 (L)

"Riktiga" flight nummer verkar vara
LH805 (A320 Sharklets)
LH572 (A380)
LH573 (A380)
LH800 (A321)

Har man tur och får lite Eurobonuspoäng på resan mån tro?

Har Lufthansa något eget program som skulle ge mer poäng än EB så det lönar sig att skaffa det också?

Hade du bokat via LH.com så hade du kunnat se exakt hur många EB-poäng du skulle få men nu när du bokat codeshare är det omöjligt att med säkerhet säga hur många du får. Detta gäller troligen även om du skulle kreditera till Miles&More som är Lufthansas program.
 

Brandten

Medlem
Någon här på forumet som jobbar med bokningar och/eller på Lufthansa? Behöver lite hjälp med platsbokning som SAS inte kunde ordna. Pm gärna.
 

Brandten

Medlem
Borde ha skrivit att jag naturligtvis kontaktat Lufthansa på telefon men får lite goddag yxskaft svar samt hänvisar till SAS. Hemsidan ger mig heller inga alternativ. Reser med en liten tjej (17 mnd) så vill gärna vara med att påverka platserna (kan betala för det om det behövs).

Annars får man försöka hugga en plats när incheckning börjar som var 22h innan trodde SAS men när jag kollade Seat alerts så verkar flighten helt full så.... :$
 
Toppen