Senaste nytt

Försämringar på Conrad Rangali?

taxvalp

Medlem
Åker dit i nästa vecka för sju nätters poängvistelse i vattenvilla. Det kommer oroväckande rapporter i den gigantiska Flyertalktråden om små försämringar under den nye chefen. Någon som varit där nyligen och kan rapportera?
 

RonnieK

Medlem
Märkte inte av några direkta försämringar när jag var där senast i påskas men det kanske berodde på att vi var igenkända av en del av personalen.

Vi hade en "incident" på Rangali Bar då vi inte blev serverade på över en halvtimme så vi ledsnade och gick hem. Vi nämnde detta när vi signerade notan och dagen efter ringde restaurangchefen upp och bad hemskt mycket om ursäkt och gav oss fria drycker under lunchen som var vår sista innan sjöflyget gick på eftermiddagen. Flera av personalen kom fram till oss och bad om ursäkt för att de tagit rast samtidigt och således "missade" vårt bord. Proffsigt skött och det märktes att de tagit upp klagomålet med resten av personalen.

Med det sagt så tvivlar jag på att det blir några fler besök till Rangali för oss. WA lockar mer och det verkar verkligen som sommaren som varit har dragit med en hel del försämringar. Jag har följt FlyerTalk-tråden i flera år och så mycket missnöje det varit på sistone har det nog aldrig varit. Det är synd för det är verkligen en fantastisk plats... Nästa planerade besök blir istället Conrad Koh Samui som den förra chefen numera driver, hoppas han håller samma kvalitet som han gjorde under Rangali-tiden!
 

Tostarp

Medlem
Jag har lagt lite feedback i en annan tråd igårkväll.

Det blir Kom Samui för oss också nästa gång. Vi var där för ett tag sedan och det var tvekan in i det sista om det skulle bli Rangali el Samui. Hitintills drar Rangali det kortaste strået. Tyvärr...
 

Tostarp

Medlem
Snackade med resortmanagern ikväll och han berättade att den förra chefen (som nu är chef på Koh Samui) ska gå i pension i år.

Hoppas att inte Koh Samui också går ner sig...
 

sembl

Medlem
När vi var där så hade GM för Koh Samui tagit över Rangali och skulle få ordning på skutan. Är han tillbaka på Samui nu? Får dra ett mail till honom och kolla läget. Jag och min fru gillade Samui mycket bättre som resort och mat etc men vattnet och fiskarna var 1000 ggr bättre på Rangali
 
Toppen