Försämring hos US Dividend Miles - vad göra

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Vattenspindelmannen, 19 Mars 2013.

1. Det handlar inte om nya försämringar men jag har börjat fundera hur värdefullt USDM är nu jämfört när jag började köpa på mig under 100%-bonus-rundorna. Jag sitter nu på 100k USDM som jag inte vet vad jag ska göra av med, och familjeresan med fru vattenspindelman och snart en junior börjar bli dags att ta tag i.

När jag gick in i programmet kunde man både boka Lufthansa first samt business saver för off-peak till USA (tom till hawaii), vilket var det stora målet. Nu finns bara economy kvar för dessa off-peak-tider, vilket är januari-feb tror jag. Snart kommer tillökning i familjen så 10% av full fare går åt till att ha med infant.

Väldiga försämringar i min situation, så nu till frågan, vad är mest bang for the buck? En intra asien i C kostar 30k miles, kanske en sweet spot?

2. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Långhelg i Tokyo med ANA F T/R. 100k

Eller min favorit... kreativ intra-South Pacific för 30k pp. Då har du råd för 3 säte med 90k miles.

4 personer gillar detta.
  3. Swisser

Swisser Medlem

Har du ett förslag på en sådan kreativ routing? Kanske du rentav har genomfört en själv som du var nöjd med och är beredd att dela med dig med oss andra BC:are?

4. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jaja, den här kan du glömma. Men det finns massor med alternativ. Billigast positionering är nog GUM, alt. Starta från ROR som räknas som South East asia i Lifemiles. Sen kan du göra t.ex: GUM-NRT-BKK-MEL,AKL,SYD.

1 person likes this.
  5. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bokar du denna med LifeMiles i F?
    Finns det F på alla sträckor här för det är väl ett krav för LifeMiles?
    Menar du möjlig routing är t.ex. GUM-NRT-BKK-AKL
    Ursäkta för frågosalvan, det är bara att du hänger fram ett guldkorn :cool:

6. Jag antar att han mendade att flyga till Guam eller Koror med LifeMiles poäng och sedan boka First class award med US Dividend Miles därifrån till t ex Australien/Nya Zeeland.

1 person likes this.
  7. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det var det jag menade.

1. Flyg till en flygplats som räknas i South Pacific i USDM (bl.a ROR, GUM...)
    (ROR räknas som South Asia i Lifemiles, GUM är billig från NRT,HKG,MNL)
    2. Boka till MEL,SYD,AKL,PPT,RAR...

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!