Mattias Edstrom
Medlem
Nu fick jag ett mail:
"
Just want to let you know...
We've done a change in our member terms. But don't worry this will only affect you who book online through a 3rd party channel e.g. Booking.com, Hotels.com and Expedia. From 3 April, you need to book a point qualifying stay to get your benefits."
Jag undrar hur stor andel av alla bokningar som kommer in via 3-part. Så "(...) this will ONLY affect (...)" är nog inte så sanningsenligt?
Nu är det inte unikt att man inte erhåller några förmåner när man bokar via ett tredjepartsbolag. Hilton, Elite mfl har tillämpat detta sedan länge. Man vill helt enkelt att man bokar direkt med hotellen. Detta gör inte Scandic unikt.
Ponera att majoriteten skulle ha valt att boka via t ex. hotels.com och att det skulle ha kostat mer än det smakat så hade man givetvis inte gjort dessa förändringar.
Mitt Engelska bolag har inget företagsavtal med Scandic, men har en policy att allt måste bokas via Egencia. Kan ju försöka få CPOn att få till ett avtal med Scandic, men tror inte jag orkar. Vill inte Scandic spela boll så passar jag mer än gärna till Nordic Choice istället...
Tyvärr verkar det som att du inte får några poäng hos Choice heller då ni bokar via ett tredjepartsbolag:
"3.7. Bonuspoäng eller kvalificerande natt ges inte för hotellvistelser på Nordic Choice Hotels som bokas genom nätbaserat resebolag inklusive, men inte uteslutande, Expedia.com, Hotels.com, Booking.com, Orbitz.com, CheapTickets.com, Priceline.com och så vidare."