Senaste nytt

Försämring av Scandic Friends

WongHauw

Medlem
upload_2017-3-18_8-39-36.png
 
Jag har väldigt svårt att tänka mig att företagsavtalsbokningar som görs via en resebyrå inte ska kunna ge poäng. Likaså när man bokar en FLEX bokning via en resebyrå. Detta "tror" jag handlar mer om resebyråbokningar och där resebyrån bokar rummet via ett tredjepartsbolag. Värt att kolla upp vilket jag ska göra på måndag :)
 

SASmackan

Medlem
Nu fick jag ett mail:

"
Just want to let you know...
We've done a change in our member terms. But don't worry this will only affect you who book online through a 3rd party channel e.g. Booking.com, Hotels.com and Expedia. From 3 April, you need to book a point qualifying stay to get your benefits."

Jag undrar hur stor andel av alla bokningar som kommer in via 3-part. Så "(...) this will ONLY affect (...)" är nog inte så sanningsenligt?
 

banditan

Medlem
Saxat från Scandics websida:

Most bookings made on Scandic website, with a hotel directly, Reservation & Member service or corporate self booking tools are point qualifying, with a few exceptions for complimentary stays, reward nights or other special agreement rates.

However, bookings that have been done through a third party website (e.g. hotels.com, Expedia, booking.com,) group booking or Tour Operators will not count as qualifying nights.
 
Lugna ner och lugna ner. Mitt Egencia bokar ofta via Expedia...

Inte för att vilja ifrågasätta, men varför väljer din resebyrå att boka via Expedia? Har du företagsavtal med Scandic? Om, då ska din resebyrå kunna boka med ditt företagsavtal och du erhåller därmed dina förmåner? Om det företag du jobbar för inte har avtal med Scandic och det inte är aktuellt är mitt bästa tips f ö att du köper Scandics bonuscheckar som generellt ger ett bättre pris än de publika FLEX priserna. Och bokar gör du enklast på nätet :)
 

Avgeek

Medlem
Inte för att vilja ifrågasätta, men varför väljer din resebyrå att boka via Expedia? Har du företagsavtal med Scandic? Om, då ska din resebyrå kunna boka med ditt företagsavtal och du erhåller därmed dina förmåner? Om det företag du jobbar för inte har avtal med Scandic och det inte är aktuellt är mitt bästa tips f ö att du köper Scandics bonuscheckar som generellt ger ett bättre pris än de publika FLEX priserna. Och bokar gör du enklast på nätet :)
Egencia ägs av Expedia
 

SASmackan

Medlem
Inte för att vilja ifrågasätta, men varför väljer din resebyrå att boka via Expedia? Har du företagsavtal med Scandic? Om, då ska din resebyrå kunna boka med ditt företagsavtal och du erhåller därmed dina förmåner? Om det företag du jobbar för inte har avtal med Scandic och det inte är aktuellt är mitt bästa tips f ö att du köper Scandics bonuscheckar som generellt ger ett bättre pris än de publika FLEX priserna. Och bokar gör du enklast på nätet :)

Mitt Engelska bolag har inget företagsavtal med Scandic, men har en policy att allt måste bokas via Egencia. Kan ju försöka få CPOn att få till ett avtal med Scandic, men tror inte jag orkar. Vill inte Scandic spela boll så passar jag mer än gärna till Nordic Choice istället...
 
Last edited:
Toppen