Senaste nytt

Försämring av British Airways short-haul economy

När jag igår skulle checka in på dagens BA till Stockholm och välja mitt säte kostnadsfritt(alltid varit kostnadsfritt 24 timmar innan) så har BA nu mage att kräva £13 bara för att jag ska få välja var i planet jag vill sitta. Ohyggligt dåligt och försämringen med BA fortsätter i rask takt. Snart är det bättre att flyga Ryanair känns det som. Jag har guld på Iberia så slipper vanligtvis sånna här idiotiska påhitt och är 3 resor ifrån att också bli brons på BAEC men någon sans och balans får det ju ändå vara. Förstår inte hur man kan fortsätta att totalt vattna ur sitt varumärke såhär. Nä nu får det bli SAS framöver för det här håller bannemej inte längre!
 

Canadien

Medlem
Nä nu får det bli SAS framöver för det här håller bannemej inte längre!

SAS tar väl också betalt för seating i förväg för statuslösa, men vid incheck så är det ju gratis. Helt klart en väsentlig försämring, men BA har ju länge varit på ett sluttande plan. Deras Club tycker jag har ryckt upp sig lite sista året på serveringen men ekonomi börjar bli plågsamt dålig.
 

AABack2ARN

Medlem
Ganska övertygad om att detta diskuterats någon gång här på forumet. För HBO (hand baggage only) är det tilldelad plats som gäller om man inte betalar även vid incheck Statusmedlemmar får dock fortsatt förboka plats.
 

Homer

Medlem
Det enda som ändrats senaste året är att det numera går att betala för sätesval med Avioser,
annars är det fortsatt som det ska vara, gratis för de med status kastlösa får betala.

Ganska övertygad om att detta diskuterats någon gång här på forumet. För HBO (hand baggage only) är det tilldelad plats som gäller om man inte betalar även vid incheck Statusmedlemmar får dock fortsatt förboka plats.

t.ex här ;)
http://www.businessclass.se/forum/threads/british-airways-inför-boardinggrupper.91955/#post-672662
 

agehall

Medlem
Statuslösa i detta fallet. Har dock flugit med BA 10 gånger senaste månaden och detta var första gången man kräver betalning inom 24 timmar.

Tycker det är pinsamt dåligt. Inte en enda fördel med BA mot Norwegian o Ryanair längre.
Det där är ju den ENDA riktigt bra featuren hos BA numera - att de faktiskt ger förmånen att statuspax får en stor fördel vad gäller att välja säte.
 

Alf

Medlem
Det där är ju den ENDA riktigt bra featuren hos BA numera - att de faktiskt ger förmånen att statuspax får en stor fördel vad gäller att välja säte.

Det är inte bara att man får välja säte om man har status, man slipper dessutom att betala för det. I business ligger det priset på ca 1000 kr per säte på långlinjerna och va 250 kr mellan ARN-LHR. Helt idiotiskt enlig mej att man skall betala för ett säte på en businessblijett om man inte har status. Reser du i First är det gratis även för de utan status.

Heder åt SAS system.
 

Canadien

Medlem
Det är inte bara att man får välja säte om man har status, man slipper dessutom att betala för det. I business ligger det priset på ca 1000 kr per säte på långlinjerna och va 250 kr mellan ARN-LHR. Helt idiotiskt enlig mej att man skall betala för ett säte på en businessblijett om man inte har status. Reser du i First är det gratis även för de utan status.

Heder åt SAS system.

Ja men posten handlar om att inte få välja säte gratis vid checkin, det har tidigare ingått. Är detta nu helt borttaget?
 
Toppen