Senaste nytt

Försämrad intjäning till Eurobonus med United från första Mars 2015

AABack2ARN

Medlem
Notera att kortets reseförsäkring inte nödvändigtvis gäller i dessa fall. De flesta kort begränsar förmånstagarna ganska rejält.
 

ELOS

Medlem
En möjlighet för SAS hade ju varit att faktiskt erbjuda STATUS poäng men inga AWARD poäng för överskjutande poängsumma man går miste om när man bokat biljett FÖRE det att nya intjäningsregler offentliggörs ex. P-class 100 % STATUS + AWARD samt 100 % STATUS poäng.
De flesta av oss planerar ju sitt resande i ganska god tid för att uppnå och behålla viss status och det borde ju vara en goodwill för SAS att göra detta extra för sina statusresenärer som faktiskt inte kostar speciellt mycket och det belastar ju inte United i detta fall?
Tacksam för synpunkter vad ni tycker om det och kanske redaktionen kan kontakta ansvariga på SAS Eurobonus och föreslå detta?
 

Vaniljvodka

Medlem
Pratade med SAS kundtjänst nu och killen där hade fått samma fråga igår. Han hävdade att det var United som initierat detta och att det inte fanns nåt de kunde göra. Vår enda chans var att ringa United och se vad det fanns för möjligheter där.

Pratade med UA nu och där sa man att jag var tvungen att prata med SAS. Ganska väntat att de bollar över det på den andre. Hade de gått efter UAs regler så är det "time of travel" som gäller enligt deras kundtjänst. Gissar att det inte är så mycket kvar att göra, mer än att kanske skicka ett klagomål / retro-claim (eller vad det heter) till SAS efter avslutad resa?
 

Vaniljvodka

Medlem
Retro-claim till SAS funkade såklart inte. De hänvisar bara till United och verkar heller inte speciellt brydda om framförhållningen. Föreslog att man kunde ge oss enbart statusgrundande (enligt förslag i tråden) som en gest av goodwill, men det besvarades inte ens.

Ifall jag vill klaga hos UA så verkar det inte finnas nåt passande formulär på hemsidan (endast om man saknar miles helt och hållet) - nån som har koll på en mailadress som kan funka?
 

Dr. Miles

Expert
EuroBonus partners - United - SAS

SAS skrev:
PARTNER: United

- Earn and spend points with our Star Alliance partner


SPEND POINTS

You can spend points on flights operated by United, except on charter & flights to Sydney and Melbourne in Australia.
Jag undrar varför man inte får några poäng till SAS EuroBonus när man flyger med United från USA till Sydney/Melbourne?
Får man EuroBonus poäng om det är United flight från Sydney/Melbourne till USA?
 
EuroBonus partners - United - SAS


Jag undrar varför man inte får några poäng till SAS EuroBonus när man flyger med United från USA till Sydney/Melbourne?
Får man EuroBonus poäng om det är United flight från Sydney/Melbourne till USA?
Det står att man inte kan använda poäng på dessa resor, intjäning borde inte vara några problem.

Frågan är dock om man kan använda poäng på resor från dessa orter...
 
Toppen