Senaste nytt

Förmåner vid bokning av fler rum

Glenn E

Medlem
Sist nu i helgen på Hilton Shanghai hade jag 2 rum men fick bara ett uppgraderat.
Är HHD just nu.
Jag tog upp det med dem för jag tyckte att det var i snålaste laget även om det var formellt riktigt.
Deras policy var att familjemedlemmar i flera rum blir uppgraderade. Annars inte.
Nu kommer inte detta hotell att vara Hilton längre efter 31 december.
Det kanske var därför.
 

Mangostan

Medlem
Jag fick följande svar från Hilton Bankside, London:

"The 2nd guest in room is entitled for complimentary breakfast
Hilton Benefits are entitled only for 1 room, the room in which the Hilton card holder is staying
The second room, if booked with Hilton Honours Profile attached is eligible for points only."

Rörigt. Nåväl, i praktiken verkar det ju ändå funka med förmåner för rum 2 också. Hilton Bankside erbjöd hursomhelst mina kompisar ett twinrum för £171.75 per natt inklusive frukost, vilket bara är drygt £2 mer än vad ett rum utan frukost hade kostat i appen, så vi är nöjda ändå!
 

Senator

Moderator
tack @Mangostan att du kollade. Jag tror tyvärr att det du beskriver är närmare en "policy" medan att hotellen visar större flexibilitet när man är på plats. Men jag har inte hittat det Bankside skickar till dig hellre någonstans i deras villkor. Så en skriftlig "policy" verkar vara svår att hitta. Så jag kör vidare på min erfarenhet och bokar flera rum när jag behöver det.

Det kan också vara så att hotellen är mer flexibel med HHD över HHG. Personligen hoppas jag det, så det finns lite skillnader mellan Gold och Diamond.
 

Mangostan

Medlem
tack @Mangostan att du kollade. Jag tror tyvärr att det du beskriver är närmare en "policy" medan att hotellen visar större flexibilitet när man är på plats. Men jag har inte hittat det Bankside skickar till dig hellre någonstans i deras villkor. Så en skriftlig "policy" verkar vara svår att hitta. Så jag kör vidare på min erfarenhet och bokar flera rum när jag behöver det.

Det kan också vara så att hotellen är mer flexibel med HHD över HHG. Personligen hoppas jag det, så det finns lite skillnader mellan Gold och Diamond.
Håller med om sista stycket. Självfallet ska det märkas att det är skillnad på guld kontra diamant, speciellt med tanke på hur lätt det är att matcha till sig ett guld (mitt fick jag via Amex Platinum).
 

adhoc76

Medlem
Uppgraderingar är inte lika vanliga för det andra rummet även om det händer.

Har bokat fyra stays * 2 rum (ett dubbelrum och ett enkelrum). Jag, HHD, +1 bor i dubbelrum medan en resekamrat, HHG, bor i enkelrummet. Hur ska man göra i det här läget för att ha störst chans till uppgradering tycker ni?
 
Toppen