Senaste nytt

Förmåner vid bokning av fler rum

Mangostan

Medlem
Jag är HHG och vill boka två rum på London Bankside. Jag kommer att bo i det ena rummet tillsammans med en kompis och två andra statuslösa kompisar ska bo i det andra rummet. Gäller mina förmåner som guld även det andra rummet? Tänker speciellt på frukosten och chans till uppgradering.
 

Senator

Moderator
Jag är HHG och vill boka två rum på London Bankside. Jag kommer att bo i det ena rummet tillsammans med en kompis och två andra statuslösa kompisar ska bo i det andra rummet. Gäller mina förmåner som guld även det andra rummet? Tänker speciellt på frukosten och chans till uppgradering.

Gäller för upp till två rum
 

Senator

Moderator
Om jag förstår det rätt så är det 4 personer som delar på två rum. Då är det väl bara gratis frukost för den som är HHG och dennes ”rumskompis”?

Nej, förmånen gäller per rum har jag fått som svar, men max två rum. Jag har gjort detta ett antal gånger utan problem. Jag försökte kolla på HH Ts & Cs, och det står ingenting formellt. Det jag vet från erfarenhet (jag har gjort detta redan fem gånger i år) samt frågat flera hotell om samma sak. Praxis är att HH-förmåner gäller för upp till två rum är den information jag har fått. Dock finns det ingenting i medlemsvillkoren som jag kan hitta, men jag läste väldigt snabbt. Jag utgår från erfarenhet (11 år som statusmedlem) samt svaren på frågorna jag har ställt till olika hotell.

Om trådskaparen känner behov av trygghet hade jag bokat en flexrate, sedan mailat hotellet for att bekräfta.
 
Det här har jag helt missat.
Ibland när jag fått uppdrag att boka hotell för 4 pers (2rum) så har jag undvikit Hilton, just därför jag trott att frukost endast gäller för två pers.
 

agehall

Medlem
Det finns ingen som helst tveksamhet att det gäller för två personer per rum, max två rum. Har använt detta så många gånger att jag inte kan räkna dem.
 
Toppen