Förmåner vid bokning åt annan

Diskussion i 'Hotell' startad av Kalle Flygare, 30 Augusti 2018.

1. Kalle Flygare

Kalle Flygare Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Lite grön på det här med lojalitetsprogram inom hotell och har en fundering. Jag har status inom IHG, Radisson och GHA. Får man normalt del av förmåner som exvis guaranteed upgrade om man bokar och betalar åt någon annan (Fru Flygare) utan att bo själv?

2. Hachans

Hachans Medlem

Nix. Det brukar heta att förmånsinnehavaren måste bo. Annars hade det varit en stor industri att boka åt andra.

Kalle Flygare gillar detta.
  3. Kalle Flygare

Kalle Flygare Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    just det, borde insett det :oops: tack för klargörandet! Det blir till att använda hotels.com då...

4. I principen är förmånerna personliga. Men jag har på Hilton bokat ett antal gånger åt närstående: bror, förälder eller väldigt nära vänner. I det fallet har jag kontaktat hotellet och varit 100% transparent och frågat om hjälp. Aldrig fått ett nej så långt.

Mr. Sparkle och Kalle Flygare gillar detta.
  5. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Förmånen är personlig precis som @Senator skriver. Jag har dock bokat åt hustrun och medföljande väninna och ibland till något av barnen på Radisson och fått poängen. Jag har då betalt vistelsen med mitt kreditkort.

Kalle Flygare gillar detta.
  6. Kalle Flygare

Kalle Flygare Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    bra tips, jag gör ett försök med IC där jag har Amb. Ingen större förlust om det inte går vägen

Jakob Österberg gillar detta.
  7. Kalle Flygare

Kalle Flygare Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    gjorde som @Senator sa och kan meddela att fru Flygare fick upgrade till club level och late checkout på Intercontinental, dock fick jag inga poäng. För vistelse på Holiday Inn blev det både poäng och benefits (Gold). Rätt nöjd med utfallet :)

WongHauw, HenrikAI och PRJml2ENIpiC1e3L gillar detta.
  8. Mr. Sparkle

Mr. Sparkle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har bokat åt min fru och son på Radisson i uppsala (är RRG) vid ett tillfälle. Den gången hade jag inte sagt något till hotellet och det fick följden att de ringe upp mig när min fru skulle checka in. Det enda de verkade vilja kolla var att det var ok att hon fick checka in själv utan att jag var där. Det blev uppgradering och poäng. Om jag gör det vid något annat tillfälle ska jag göra som @Senator tipsar om.

Brandforce och WongHauw gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!